Wil een file/home servertje maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Beste Helpmijers,

Ik wil met de onderstaand de pc een file/home servertje maken. Ik weet alleen niet hoe dit in zijn werk gaat. We hebben op het thuisnetwerk nog 4 andere pc's aangesloten. Het liefst zou ik ook via het internet bij de bestanden willen kunnen.

Ik heb nu een pc staan die vrij zuinig is en niet gebruikt word. Wat zit er allemaal in:

http://www.tootoo.com/d-rp24563419-VIA_PC3500G_All_In_One_Micro_ATX_Motherboard/

western-digital 1tb
western-digital 500gb

2x 1gb PC5300 geheugen

b-merk 250 watt voeding(misschien later nog een zuinige)

Ik hoop spoedig van een van u te horen als er nog iets onduidelijk is vraag het maar.

Groetjes,

Meer40

als je via internet je server wil bereiken kan dat via filezilla server en filezilla client regelen :) kijk daar eens werkt prima hier

als je internet verbinding snel genoeg is kan je overwegen om mijn documenten bijvoorbeeld te laten verwijzigen maar \\server\gebruiker1\data

duure oplosing is koop een windows 2008 besturing systeem stop ze in een domain en laat ze inlogen op de server waar hun data staat opgeslagen

Laatst bewerkt:
Is het systeem dat ik heb goed genoeg om filezilla te trekken?

Is filezilla moeilijk te besturen of komt een leek er wel aan uit? Via filezilla hoe kun je dat bijvoorbeeld online zetten en erbij komen zonder dat anderen dat ook kunnen? Moet ik eerst windows xp erop zetten en dan filezilla?

Groetjes,

Yannick

ik raad je aan opzoek te gaan naar een tutorial :) of in google intypen wat je wil weten zelf heb ik niet zo veel ervaring met filezilla maar je stelt je server zo in dat allen de client er bij kan jij weet hoe je als client moet in loggen (als je dat op zoekt op google) en dan kan allen jij er bij :) of andere die onder jou naam inloggen

Je kan er ook een eigen website op laten draaien toch? Stel dat de server sneller is merk je dit dan heel goed?

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Zul je het goed merken indien je voor dit pc'tje een snellere pc inschakeld? Of kan ik hiermee prima uit de voeten?

Groetjes,

Meer40

hoe snel is de internet verbinding?

wat voor cpu ?
hoeveel geheugen ?
rpm van de hdd had je al vermeld als het goed is ;)

Het staat boven aangegeven via de link, maar nogmaals benoemen is natuurlijk geen probleem.

Geheugen:

2x1gb ddr2 geheugen
1.5ghz processor iets langzamer als een atom processor en hij verbruikt alleen minder stroom.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Gewoon xamp installeren en je bent klaar.
Het is een alles in programma ftp, http ,smtp enz

Jou systeem kan dat makkelijk aan en als je hulp nodig hebt dan wil ik wel helpen, zoek wel eerst even naar een tutorial voor ik alles ga doen.

Kan ik hiervoor aub uw e-mail adres krijgen zodat ik u persoonlijk kan berijken. Want u heeft ervaring met xampp? Is dit beter dan filezilla?

Groetjes,

Meer40

Is dit bijvoorbeeld ook handig om alle films op te zetten zodat iedereen van het thuisnetwerk bij de films kan?

Groetjes,

Yannick

Xampp is een alles in 1 pakket met allemaal bekende programma's die goed met elkaar werken, hierbij zit onder andere fillezilla een goed werkende ftp programma.

Als je films wilt bekijken via het netwerk kan je het beste voor de makkelijkste manier kiezen en dat is mappen delen via het netwerk, dit zit standaard in windows.

Mijn mail adres is orryb@hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan