Wil een server/game PC bouwen die ook games kan hosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GameEventsNijmege

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Beste mensen,

Ik wil met een groep vrienden op een locatie lekker kunnen gamen.
Hier voor hebben wij een 200/20 internet snelheid voor ons laten aanleggen en een netwerk met 2 switches en cat 5 kabels allemaal lekker snel dus 1000mb/s.
Maar nu wil ik samen met mijn vrienden een pc maken die dit alles aan steurt maar ook mee kan doen aan deze spellen Het liefst gaat deze computer een aantal jaar mee en kan deze voor 15-30 man hosten.

We willen hier ongeveer 900 euro aan uitgeven als het iets meer is zou dat geen probleem zijn maar goed koper is altijd beter.
Ik heb wel een paar eisen minimaal 16 GB ram en 2 TB opslag en I5 of I7. verder weet ik er niet zo veel van dus hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

alvast bedankt namens mij en me vrienden!

Neem hier is een kijkje:
- https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6758-tcmf-2234

Voorderest kwa componenten moet je aan zoiets denken:
- http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/531579?tti=2&pti=10&minscore=&maxdelivery=&minproducts=8&maxshops=1#shoplist

Pc is 870 Euries bij Afuture.
- Je kan de I7 overclocken (I7-4770K) > Zal een kleine overclock nemen)
- Geheugen draaid standaard op 2133 MHz. Hier kan je het op laten draaien (16GB) > Gezien 2133MHZ de nieuwe standaard gaat worden hoogswaarschijnlijk. (Uitbreidbaar tot 32GB)
- 240GB SSD > Zodat bestanden snel worden geladen (laadtijden), wanneer de gameserver aanstaat.
- Grote kast - met gedempte matten (Zodat het systeem stil is, dat je het niet hoord. Zijn eventueel verwijderbaar. Fan controller + Dust filters
- 360 Watt gold certificated (Zodat de server zuinig is en minder warmte in het systeem gooit.
- Goede en stille processor koeler.
- Eventueel kunnen er nog 5 case fans bij
- Voor de rest zit er een DVD brander op, Kan handig blijven.
- Software moet jezelf zien te vinden wat je er op gooid, server software van Windows of Linux ???
- Ook zou je het systeem zelf in elkaar moeten zetten.
- Moederbord ondersteund alleen ATI crosfire (AMD videokaarten)

-

Laatst bewerkt:
Je bent alleen een videokaart vergeten Sander, aangezien de TS ook op de server wil gaan meespelen.

Ik heb nu dit: Naamloos 2.jpg. Totaalprijs is €1174,36. Best wel veel dus. Zou er nog kunnen worden bespaard op een onderdeel?

Ik heb nu dit: Bekijk bijlage 201101. Totaalprijs is €1174,36. Best wel veel dus. Zou er nog kunnen worden bespaard op een onderdeel?

Precies dezelfde configuratie kost die rond de 1030 euro bij Afuture + betere en stillere fan van Noctua.
450 wat gold certificate is ruim voldoende voor de videokaart en een ruime overklok.

Zie link van tweakers heb hem wat aangepast ;)

Edit: Hou er wel rekening mee dat je geheugen automatisch word terug gezet op 1600 Mhz. Dit zou je in de Bios moeten veranderen naar 2133Mhz. Ook zou ik dit op de server instaleren (Apache)
http://www.makegameserver.com/articles/apache-web-server/ Gratis > Is ook een linux versie van. Java zal ik zoveel mogelijk proberen te vermijden, dan is een grote backdoor met Malicious software ect....

Laatst bewerkt:
ik weet niet welke games je wilt hosten maar met een 200/20 lijn kan je niet veel spelers hosten
zie dat je doel stelling hoogstens 30 man is dat is nog mogelijk

FYI 360 watt gold voeding is niet genoeg voor dat systeem zeker niet als je ook nog gaat overklocken
en komt hoogstwaarschijnlijk ook niet met de juiste bekabeling voor de videokaart

EDIT: ik zie dat je de voeding hebt vervangen voor een 750 watter das sterk zat

Laatst bewerkt:
beste allemaal erg bedankt voor de reacties, ik wilde graag toch rond de 1000 euro blijven en ik wil de wat oudere games hosten over het lan netwerk deze is wel erg snel.
verder is het internet bedoeld voor lol sc2 tf2 dota2 en dit soort spellen misschien ook de modernere schietspellen. in het begin is voor 15 man volgens mij de 200/20 internet ruim voldoende als er meer man komen dan zou ik een 2de internet provider er bij gaan halen.
de games die gehost gaan worden zijn:
battel for middel earth 2, age of empire (1,2,3), minecraft, oudere shooters, team fortres 2 en spellen die hier oplijke.

ik hoop dat het mogelijk is het systeem goedkoper tekrijgen en dan misschien later nog wat bij testeken om het te upgrade naar beter maar ik merk wel dat ik dus zou moeten starten met een
I7 en 16 gb ram en niet gewoon 2TB opslag maar een 240GB SSD.

ik hoop dat jullie nog een goedkoper systeem kunnen bedenken voor mij.
maar alvast heel erg bedankt voor deze feedback.

Dit heeft TS samen laten stellen bij de Paradigit: photo.jpg. Lijkt mij netjes. Vinden jullie ook dat het er goed uitziet? Of zijn er nog tips?

blijf het een beetje raar vinden om een server / game systeem in 1 te hebben
de i7 lijkt mij nogal overkill nu weet ik niet welke games er gehost gaan worden en hoeveel en of er vmware gedraaid word

windows 8.1 is niet echt gemaakt voor 24/7 gebruik
lijkt me handiger om gewoon 2 losse systemen te maken 1 game systeem en 1 server
1 met windows server 2008 ofzo
en 1 met windows 8.1

je hebt voor het hosten van de meeste games van nu geen zware hardware nodig al helemaal niet als het spelers limiet zo rond de 30 man is...

Laatst bewerkt:
TS heeft nu dit: klikkerdeklik! Zou het nodig zijn hier nog een extra processorkoeler bij te doen? Aangezien hij niet van plan is over te klokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan