Wil een site maken, maar weet niet waar over.

Status
Niet open voor verdere reacties.

samnec

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Kan iemand wat tips geven waarover ik een site kan maken.
En weet iemand een link waar je gratis kan beginnen.
Ben zelf een beginner in computers.

Plaats maar een reactie als je iets weet.

wauw...

Waarom wil je een idee om een website over te maken? KAN je al een website maken (kan je html, css, etcetera)?

Nee heb nog nooit een website gemaakt.
Ik zou later wel een professionele website willen maken.
Nee ik weet niks, maar zou het heel graag willen leren.

voordat je een professionele site kan maken, moet je eerst veel leren over HTML, PHP, CSS, ...
als je hierover wil leren, moet je echt veel tutorials lezen, of een professional vragen om het jou te leren ^^
kom over 2 jaar maar es terug vragen om ideeën, als je alles over html, php en css hebt kunnen leren.
ohja: basiskennis van photoshop en GIF maker progjes kan wel handig zijn ,als je zelf CSS stijlen wil gaan maken
Simpele uitleg over deze 3 dingen:
HTML: de basis van alle sites, hierin staat alle info en tekst die je kan zien op een site.
PHP: PHP is de tegenhanger van HTML, enigste verschil: HTML is statisch (beweegt niet, verandert alleen als je er zelf iets aan wijzigt), PHP is een websitecodering die bewegende delen toelaat, zoals banners, een forum zoals dit, ... .
CSS: Een CSS stijl, is het uitzicht van de website: in het .CSS bestand van de site, staat ieder knopje, ieder lettertype, iedere header van de site (een header is het bovenste van een site, op www.Helpmij.nl is de header die donkerblauwe balk helemaal bovenaan), ...

Ik hoop dat je nu ook wel beseft dat als je een professionele site op je eentje wilt maken, en onderhouden, en als je hem volledig zelf wil maken, dus niets nemen van andere sites, geen templates downloaden, ... dat je minstens een jaar bezig bent om die site online te krijgen, en dan moet je iedere avond eraan werken om te zorgen dat er steeds mensen blijven komen kijken naar je site.

Niet zo moeilijk doen over HTML, en andere moeilijke termen, daar je zult begrijpen dat TS een absolute leek is op dit gebied.

Het kan allemaal veel eenvoudiger.

Ga eens naar: http://members.webs.com/s/signup?execution=e1s1

Daar meldt je jezelf aan en het feest kan beginnen.
Een mooie site om te beginnen.
Alleen, waarover mag je zelf bedenken.
Succes

de TS vroeg hoe hij een Professionele site kon maken, dus ik zeg hem hoe. de site die jij toont, Straalt gewoon het onprofessionalisme uit!

Grtz

je favoriete hobby, je jeugdbeweging, je bedrijf, je school, je hond (er zijn echt mensen die dat doen ^^), je ander huisdier, Whatever u can imagine!

Ja een website kan je pas maken als je basis kennis hebt van: HTML, PHP en CSS.
Maar je kan pas een website beginnen als je een onderwerp hebt (kan zo op een tegeltje bij mijn Oma);)
Zoek is op google, naar websites, daar kan je vast wel inspiratie opdoen.

heb je geen leuke zuster om een website over te beginnen?met foto's en zo?:):):):):):)

Ik heb meestal ook geen idee waar ik nu eens een website over ga maken (nou doe ik dat al langer)
maar bij mij gaat het er meer om hoe het er uit ziet, een beetje spelen met dingen.
zoals een inlogsysteem maken waarbij je niets kan doen als je geregistreert bent. Volgensmij ging mijn eerste website over mij zelf (verder dan: ik ben ecross 14 jaar en er komt nog een update kwam ik meestal ook niet)
maar ik ben nu gevraagd voor de lokale zeilclub om een (deel) van hun website te maken (niet dat jouw dat wat helpt natuurlijk :) )
maar voor een eerste website heb je geen php en css nodig van alleen html kun je ook wat leuks in elkaar knutsenlen je kan beginnen met een tutorial maak een website je met "hallo wereld" erop dan ga je misschien verder met frames (ja die zijn verouderd maar je moet ergens beginen) en als je dan html kan kun je verder met css of javascript of php.

-ecross-

Nouja ik ben ook maar een jongen die 13 jaar is, maar toch al even wil weten hoe dat precies in elkaar zit...
Want later zou ik best wel graag professionele website's maken.
Ik kan voor een 13 jarige denk ik aardig over weg met computers.

Ik hoor het wel!

heb je eigenlijk al een adres waar je website online zet?

Hier zij een paar tips

via http://www.webs.com/ kun je een website via hun website maken of zelf je scripts uploaden, ze hebben ook leuke (gratis) diensten als een poll en gastenboek.
volgensmij zijn dit de voorwaarden (zou je even moeten opzoeken): geen php, geen reclame. je domein word: username.webs.com

mijn eigen faforiet toen ik nog geen eigen (nouja van mijn vader) website had was: www.dhost.info
die heeft namelijk: php, met database (mysql), ftp toegang, mail functie in php enabeld,
je domein word: www.dhost.info/username, je hebt hier geen leuke tools maar die kun je natuurlijk ook van een andere website gebruiken zoals: http://www.webhelpje.nl/

verder heb ik nog de volgede tip: als je een website hebt ga dan naar www.dot.tk, daar kun je je url invullen en dan een andere kiezen die eindigd op .tk (zoals www.test.tk)

en beide websites zijn natuurlijk gratis

o oke, maar bedoel je 1 waar je je eigen gemaakte scripts kan uploaden of een waar je even wat kleurtjes in stelt en tekst typt in een standaard design?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan