Wil geen outlook gebruik voor Knipprogramma Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ridema

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Berichten
10
Hallo,

Ik gebruik windows 7. Een onderdeel wat ik hiervan heel vaak gebruik is "Knip", om een screenshot te maken. In knip zit een optie om de screenshot te mailen, hier komt mijn probleem om de hoek kijken:

Als ik in Knip kies voor versturen via email wordt standaard outlook geopend en dat is juist wat ik niet wil. Ik wil die mail versturen via gmail. Heb wel Office geinstalleerd maar gebruik Outlook nooit.

Ik heb al heel veel gegoogled en uitgeprobeerd, o.a. gmail notifier geinstalleerd maar niets werkt tot nu toe. Wat ik ook probeer als ik "de knip" wil mailen blijft Outlook opstarten.

Ben heel benieuwd of iemand mij hier kan helpen.

Mocht deze topic niet in de juiste rubriek zijn geplaatst door mij dan hiervoor mijn excuses.

groeten,

Harry
 
GMail is een webmail variant en geen lokale email client. Dat kun je dus niet instellen voor het gebruik zoals je wenst.
Er is voor GMail echter wel een lokale client beschikbaar, genaamd GeeMail. Je zou die kunnen installeren en vervolgens instellen als je standaard email programma. Misschien dat het dan wel werkt. Ik heb er geen ervaring mee maar het kan uiteraard geen kwaad om het te testen. Bevalt het niet, dan verwijder je het weer.
http://apps.sourcebits.com/geemail/
 
Dat kan met Outlook ook, maar met GeeMail hou je gewoon het uiterlijk en gebruik zoals je het met GMail bent gewend.
 
Beste Mensen,

Heel erg bedankt allemaal voor jullie supersnelle reactie maar ik kom er (nog) niet mee weg. Wat ik graag zou willen is dat wanneer ik in Knip op de knop "bestand verzenden naar emailontvanger" klik ik in mijn "googlemail" (normaal via Firefox) terecht zou komen.

Nogmaals dank voor jullie reactie.
 
En dat gaat dus niet zoals ik al zei, omdat door de keuze "bestand verzenden naar emailontvanger" altijd een lokale mail client wordt gestart en niet een webmail pagina.
 
Ja edmoor, helemaal gelijk. Ik ben pas sinds gisteren geregistreerd op dit forum maar al vele topics bekeken. Ik weet wel ik ga hier nog veel plezier beleven.
 
Ik doe gewoon Ctrl-C en plak het in mijn mail of office document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan