wil geluid van mic hader maar heb geen mic boost

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag allemaal

Mijn zoon wil graag teamspreak gebruiken (voor world of warcraft) en inmiddels hebben we dat werkend, maar het blijkt dat er op de pc geen optie zit om de mic te boosten. Ik ben echt al uren aan het zoeken maar kan alleen maar oplossingen vinden voor XP. En wij hebben vista...

Het probleem is dat hij slechts heel zachtjes klinkt. Zonder enig ander geluid kun je'm nog net horen (via headset een andere pc) maar in praktijk zal dat niet werken met de achtergrondgeluiden in een kamer.

Bij een andere pc zit eenvoudig de optie microfoonversterking (mic boost) maar bij de pc waar mijn zoon op speelt niet. Het is een vrij nieuwe, slechts 2 maanden oud en volgens de shop geschikt voor zware games.

Ligt dit toch aan onze geluidskaart en zo ja, is hier nog een oplossing voor te vinden (behalve dan het kopen van een nieuwe; dat is momenteel geen optie).
Of is er ergens een vinkje dat ik aan kan zetten?

Ik heb zelfs de registry aangepast (bfrontmicboost en bmicboost beiden op 1 gezet ipv op 0) maar ook dat helpt niet. Moeten dat misschien andere waarden zijn dan 1?

Ik kom er niet uit maar het zou erg fijn zijn dit werkend te krjgen dus alle hulp is welkom!
groetjes, anjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan