Wil graag 2 monitoren aansluiten maar helaas lukt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb op dit moment een AGP videokaart ( ati radeon 7000 serie ) en heb daar een 19 inch monitor op aangesloten. ( dit werkt perfect )
Nu wil ik er een tweede tft 14 inch monitor bij zetten en heb dus een PCI videokaart geinstalleerd.
Ik heb voor de PCI de juiste drivers gevonden en geinstalleerd, dit ging tot daar toe nog allemaal goed.
Nu komt het,
Als de computer opstart dan staat er bij apparaatbeheer nu een geel uitroepteken bij de tweede pci videokaart en als ik dan de eigenschappen aanklik dan staat daar dat de hardware niet gestart kan worden.

Als ik de Eerste APG videokaart eruit haal dan is bij de PCI kaar deze gele uitroepteken weg en werkt die videokaart wel.

Als dus alle 2 de videokaarten aangesloten zijn op hun monitor dan komt automatisch weer het gele uitroepteken bij de pci kaart en kan ik die kaart niet vinden bij de eigenschappen van beeldscherm en hem dus ook niet naar laten uitbreiden.

Wie weet wat hier verkeert gaat

groeten Barney

Hoi,
Ik heb zelf inmiddels de oplossing gevonden.
Om het goed te laten werken, moet je eigenlijk een door windows xp gecertificeerde videokaart als tweede gebruiken, meestal is dit niet het geval en doe je het volgende.

Stel in de bios in dat de computer eerst met de PCI videokaart opstart en daarna met de AGP videokaart.
Als windows dan is opgestart dan werkt het wel en is het gele uitroepteken weg.
Stel nu in je eigenschappen van Beeldscherm welke monitor je als Hoofdmonitor wilt gebruiken ( in mijn geval dus de monitor op de AGP videokaart ) omdat deze natuulijk veel beter beeld geeft.
En je werkt met 2 of meerdere beeldschermen.

Groeten van Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan