Wil graag @home op 2 PC's (leek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hoi,

Ik heb thuis @home breedband op 1 PC, ik wil graag ook Internetverbinding aansluiten op andere PC (voor MSN). Wat heb ik hiervoor nodig en hoe kan ik dat het makkelijkst aanpassen??

Alle info zeer welkom

ik heb hier een Sweex router tussen zitten, Dan zit het zo aan elkaar:

netwerk.JPG

(werkt de img manier niet meer?)

ok, ik moet dus een router aanschaffen. Hoe zit het met de PC namen die je de computer moet geven van @home? Geef je ze beide dezelfde naam?

Geplaatst door Yell@
ok, ik moet dus een router aanschaffen. Hoe zit het met de PC namen die je de computer moet geven van @home? Geef je ze beide dezelfde naam?
Nee, je geeft ze gewoon een andere naam. Ik heb de standaard computer de gewone naam gelaten, alle andere heten anders. Dat maakt niks uit. Dat kan je later ook gewoon aanpassen.

Als het goed is kun je het vinden op de site van @home zelf.

de 2de pc heeft een andere naam.
Van @home krijgt je standaard een nummer bij je eerste pc bijvoorbeeld cp237767-a

Wil je er een 2de pc bij prikken, dan moet deze cp237767-b genoemd worden.

Een derde pc cp237767-c enz.

Van @home mag je een heel netwerk aan je aansluiting planten, maar geen game server of iets dergelijks.

Bij het gebruik van een router moet je het CO....... nummer van home wat nu in de ene computer is ingevoerd instellen in de router onder hostname.
Dit staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van de router.
Hoe je de andere twee computers noemt maakt helemaal niets uit je kunt ze wel jan piet of klaas noemen.

Bij het aanschaffen van een router zou ik niet voor het goedkoopste merk gaan, ik zit zelf bij home met een linksys router WRT54G zodat ik ook draadloos kan met een noteboock, het draaid nu twee weken.
Daarvoor had ik een e-tech ook nooit problemen mee gehad.

Sweex heb ik slechte ervaring mee komt er bij mij niet meer in, helpdesk die geen antwoorden kan geven en slechte service.

Het verhaal dat je meerder CO.. nummers krijgt van home is al lang verleden tijd dat doen ze niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik met deze informatie wel uit de voeten kan.

Dank u allen.

Geplaatst door mukkel
Als het goed is kun je het vinden op de site van @home zelf.

de 2de pc heeft een andere naam.
Van @home krijgt je standaard een nummer bij je eerste pc bijvoorbeeld cp237767-a

Wil je er een 2de pc bij prikken, dan moet deze cp237767-b genoemd worden.

Een derde pc cp237767-c enz.

Van @home mag je een heel netwerk aan je aansluiting planten, maar geen game server of iets dergelijks.
dat hoeft niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan