Wil graag met mijn I pod Touch thuis onlie kunnen gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

19robert

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Wil graag met mijn I pod Touuch thuis online kunnen gaan. Ben wel eens gratis - online geweest - , maar wil niet de hele zomer rondjes door de buurt gaan maken om een - gratis toegankelijk netwerkje te pakken. Hoe en wat moet ik hebben? Ben Leek.

Mijn situatie: Heb gewoon een upc kabel abonnement. 1 pc.+ motorola SB 5100E Modem.
Modem staat naast TV in woonkamer. Loopt kabel van modem naar studeerkamer waar mijn computer staat.
Kabel loopt dus rechtstreeks van modem naar computer. Internet doet prima.

Wat moet ik hebben/doen om in mijn eigen woning, met mijn I pod het www op te kunnen gaan....

2 mogelijkheden:
a. Je schaft een draadloze breedband router aan die je inricht/beveiligd en daarna zet je die router (met netwerkkabels) tussen de thuispc en de SB5100. Voordeel is dat de pc niet aan hoeft te staan voor draadloze toegang én je kunt meerdere pc's (bedraad of draadloos) internet-toegang geven.
PS: Vaak moet je dan wel minstens een half uur de SB5100 afzetten, zodat de router een ip-adres van je kabelmaatschappij kan krijgen. Op dit moment krijgt je pc dat ip-adres, maar dat gaat met de nieuwe setup veranderen, want de pc krijgt dan een ip-adres van de draadloze breedband router, dus niet meer van de kabelmaatschappij.
b. Je hebt/zet een draadloze netwerkkaart in je pc, en je gaat aan de slag met ICS, zodat je (als de pc aanstaat) draadloos toegang kunt verlenen aan draadloze apparaten, zoals die ipod touch.
Je moet dan eerst op die draadloze netwerkkaart een zgn. ad-hoc draadloos netwerk opzetten, en daarna Internet Connection Sharing aanzetten op die draadloze netwerkkaart.
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Even voor de volledigheid: Ik raad optie a. aan, niet optie b. omdat die makkelijker is in te stellen, de pc niet meer aan hoeft te blijven staan als de iPod Touch wil verbinden etc.

Succes,

Tijs.

optie 1 dus de beste! Welke Draadloze breedband router moet ik aanschaffen?

Welk merk - type draadloze breedband router moet ik dan hebben?... merk-type? (met netwerkkabels)...?
Wat kost zo een router???? Woon omgeving 010. Diverse bekende landelijke pc boeren in de buurt.

Waar kan ik het beste kopen? Aternate te Ridderkerk? MYcom ? Dixon? Mediamarkt? yorcom te Vlaardingen?
Computerland...? Maakt dat nog iets uit? Mijn PC draait trouwens op windows Vista

Ik ben geen superheld in welke merken / types het beste zouden zijn (interesse ligt bij configureren, niet bij het fysieke apparaat zelf).
Ik heb goede verhalen gehoord over Netgear routers en ook over Linksys routers. Over Sitecom en Sweex routers verneem ik niet zoveel goeds.
In principe maakt het niet uit wáár je de breedband router gaat kopen. Zou toch echt niet duurder mogen zijn dan 60 euro voor een 802.11n variant of nog minder voor een 802.11g variant.
Je iPod zal gebruik maken van 802.11g, maar je kunt een 802.11n variant ook in een soort compatibiliteitsmodus zetten dat ook apparaten die alleen 802.11g aankunnen ook kunnen verbinden.
Bij voorkeur neem je een 802.11n breedband router, maar een 802.11g variant kun je ook kopen (goedkoper). Ik reken op max. 65 euro voor een geschikte 802.11n breedband router en max. 45 euro voor een geschikte 802.11g breedband router.

Ik kan je dus geen specifiek advies gevan, maar wellicht kent een lezer van deze discussiedraad nog specifieke merken en types die aanbevolen kunnen worden. Als er niet gereageerd wordt, dan even een nieuwe vraag in de sectie "Draadloos stellen waarin je specifiek om advies vraagt welke draadloze breedband router aan te schaffen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan