Wil niet met het draadloos internet connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonard16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hallo

Ik heb net een mn nieuwe laptop binnen gekregen, het is een Dell 15R verder standaard. Alleen nu heb ik een probleem. Als ik verbinding wil maken met ons draadloos internet vindt die het netwerk wel, maar als ik om verbinding vraag en het wachtwoord intyp zegtie dat hij geen verbinding kan maken.

Maarrr, als ik bijv. van mijn telefoon een hotspot maak, verbind mn laptop zich wel en heb ik gewoon internet.

Nou is mijn vraag, ligt het aan de laptop of aan de router? En kan ik het zelf makkelijk oplossen of is het verstandig om Dell te bellen?

Ik hoor graag iets van u.

Gr

Leonard

Van welke router en welke provider maak je gebruik? Verder, welke plaats woon je? want dan kan ik eventueel kijken of er een storing is en weet ik waarschijnlijk wel een antwoord waarom je laptop niet met internet wil verbinden ;) Je kan als je op je modem inlogt, kun je bij de configure van je draadloze netwerk, je channel aanpassen. Als deze op 6 staat, verander deze naar 11. Gezien channel 6 redelijk wat problemen ervaart op dit moment ;)

We hebben internet van Ziggo en het merk van ons modem is Huawei hg655d. Ik woon in waalwijk. Ik heb verder niet erg verl verstand van computers ed. Hoe kom ik bij dat configure scherm?

Excuus voor het ongemak maar ik stel het zeer op prijs.

Met vriendelijke groet

Leonard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan