Wil update KB927978 niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter edc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

edc

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Via automatische updates krijg ik patch KB927978 aangereikt.
Alleen deze wil met geen mogelijkheid installeren.
Ik heb vervolgens de patch als .exe gedownload van de Microsoft website.
Als ik dit bestand installeer krijg ik de melding:

Could not open key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Msxml2.DOMDocument.4.0\CLSID.
Verify that you have sufficent access to that key.

In het register bestaat de key maar hoe kan ik de rechten tot deze key controleren/aanpassen? :confused:

Start regedit (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe)
Zoek die sleutel op.
Dan rechtsklikken op de sleutel (in het linker deelvenster dus), en kiezen voor Machtigingen...

Daar kijken of je rechten hebt. Eventueel jezelf toevoegen als het niet zo is (Volledig beheer).

PS: Kijk ook in de sleutels onder de sleutel die je noemde, en kijk ook daar de machtigingen na. Voor hetzelfde geld heb je wel rechten op de 'vader'-sleutel, maar geen rechten op de 'zoon'-sleutels.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er zijn twee gebruikers "SYSTEM" en "EDC"
Permissions zien er voor beide gebruikers hetzelfde eruit (namelijk):
Full control - ALLOW
Read - ALLOW

En toch blijft die met de zelfde melding komen over rechten.:evil:
Moet ik nog ergens anders een vinkje zetten?

Jij staat daar zelf niet bij, dus je eigen gebruikersnaam toevoegen en ook full control rechten geven. Natuurlijk ook bij de zoon-sleutels nakijken of het zojuist toegekende recht ook naar hun is 'overgeërfd' of dat je jezelf daar ook weer expliciet dat rechten verschaffen.

PS: Gebruikers en/of groepen toevoegen via het knopje Toevoegen bij het venstertje met actieve machtigingen. Dan klikken op de zojuist toegevoegde gebruikers/groepen, en de rechten zetten met de vinkjes.

Tijs.

Ik sta er echt tussen.:o
Als ik klik op "Advanced" en vervolgens op "Edit" staan overal vinkjes in de linker kolom (full control).

Permission staat ook op: Full Control
Apply To: This key and subkeys

En toch volgens de melding onvoldoende rechten...

Sorry, had zo snel niet in de gaten dat EDC jouw eigen gebruikersnaam was.

Met RegAssassin zou je in ieder geval in staat moeten zijn de sleutels te verwijderen. Maak wel eerst een backup (rechstklikken op de sleutel, en Exporteren kiezen).

Probeer anders (na de backup) eerst met RegAssassin alleen Reset Permissions, en kijk of de update dan wel installeert. Werkt het dan nog niet, dan de key verwijderen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ander probleem zou kunnen zijn (als de update gebruik maakt van de Windows Installer) dat de Windows Installer service niet draait als LocalSystem.

Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc config msiserver start= demand obj= LocalSystem

Let op de verplichte spatie achter de '=' tekens.

Wil je (eerst) nakijken hoe het er (nu) bijstaat o.a. wat betreft het draaien als een gebruiker of object:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc qc msiserver

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er verschijnen een aantal regels en de laatste regels is:

SERVICE_START_NAME : LocalSystem

Dus volgens mij oke.

Ik heb het intussen kunnen oplossen met behulp van jou RegASSASSIN programmaatje.
Elke keer weer kwam er een melding van dat ik op een nieuwe sleutel niet voldoende rechten zou hebben.
Heb toen eerst van het hele register een backup gemaakt en toen een stuk of 10 sleutels verwijderd. Daarna installeerde de update zich.

Handig programma dat RegASSASSIN, kende ik nog niet :thumb:

Bedankt voor je hulp, ben blij dat dit is opgelost en ik ben weer wat wijzer geworden dankzij jou, waarvoor bedankt. :D :D

Fijn dat het geholpen heeft. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan