wild Trojan? rpc foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi een kennis van mij heeft een groot probleem.

hij heeft gister via de mail iets geopent waar de computer in eens heel raar op ging doen de achtergrond verdween een de comp werd heel traag dus ik adware erover heen en trojan remover erover heen zit er een 1 of andere wild trojan in maar hoe krijg ik die eruit?hij begon ook uit zichzelf mailtjes te sturen naar yahoo email adressen maar heb in outlook even uitgaande post verandert dus hij kan niet meer mailen
het was de bedoeling om vandaag norton erop te zetten :confused: maar nu is die telaat.

maar als hij nu de comp opstart(hij heeft windows xp prof) krijgt die een RPC foutmelding(neem aan dat het een rpc foutmelding is) dat de comp na 1 minuut word afgesloten.hij zegt:

c:\windows\system32\services.exe
onverwachte fout ..... 1073741819
en dat de comp na 1 min afsluit.

hoe kan ik dit weer oplossen voor hem dat de comp niet zomaar afsluit en hoe krijg ik die trojan (virus er nu nog uit)

alvast bedankt gr mike:thumb:

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd in veilge modus op te starten en dan te scannen met een betrouwbare virusscanner?

Komt jou probleem hier mee overeen dan zou ik dat topic maar eens lezen.

he ja die komt wel overeen alleen dat is voor sasser:

C:\windows\system32\Isass.exe

die van me kennis is:

C:\windows\system32\service.exe

maar ja start ook weer opniew op.

in veilige modus kan daar niet veel meer gebeuren dan? en kan ik dan ook nog een virus scanner instaleren?

maar waardoor gaat die nou vanzelf mails sturen via outlook is dat dan een trojan?

hoop er alles uit tekrijgen

hoi daar ben ik nu mee bezig maar verwijdert die ook virussen enz?

ik heb zn vermoeden voor een trojan zoja is deze tevinden en te verwijderen en hoe kom ik van dat 1 minuut scherm af met die fout service.exe .
in veilige modus heb ik er geen last van maar gewoon wel dan kan ik hem wel uitzetten via uitvoeren shutdown -a maar dan is de comp nog heel sloom als ik wat aanklik duurt het zo 3 minuten voor dat deze computer pas opent

alvast bedankt
gr mike:thumb:

Beide onlinescanners kunnen verwijderen. Zowel trojans,virussen als malware(enkel ewido).

nou de eerste scan is klaar:

ik heb de bestanden los opgezocht via zoeken en verwijdert is dat voldoende?

txt bestandje staan de meldingen

alvast bedankt
gr mike:thumb:

Bijlagen

Meestal is dat niet voldoende. Maar als je er een scan hebt overgelaten zou het voldoende kunnen zijn. Als je systeem proper(schoon) is. Zullen we gaan kijken of er geen opstartbestanden staan. Die cookies kan je gewoon verwijderen. Ewido verwijdert die ook automatisch. Je hebt toch aardig wat virussen. Die cookies zijn niet kwaadaardig.

hoi ondertussen 2xkeer ewido eroverheen laten lopen en dan straks opnieuw opstarten.

maar ben ik dan dat opnieuw opstart scherm ook weer kwijt?

met de fout service.exe? code 1073741819 ben al aan googlen geweest maar kom er niet uit. of ben ik zo het scherm als het goed is kwijt?

Probeer eens of je nu wel in windows geraakt? Zoja ga dan naar start,uitvoeren,typ daar msconfig druk op ok en zie of er daar een melding staat naar services.exe zoja haal dan het vinkje weg en druk op toepassen en ok. Ga vervolgens kijken naar start,alle programma's (of programma's),opstarten of het daar niet bij staat. Typ nog eens bij uitvoeren services.msc druk op enter indien je daar die service.exe vind druk op service stoppen dubbelklik op de naam vd service en bij opsstarttype kies je voor uitgeschakeld druk op toepassen en ok. Nu nog een laatste keer typ regedit.Open hkey_local_machine door op het plusteken te drukken. Vervolgens open je software,microsoft,windows,currentversion,run en kijk naar de ab pictogrammen aan de rechterkant. Indien er daar 1 verwijst naar services.exe verwijder die dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan