• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wildcard en kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcbami

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Beste,

In kolom N5 komen de totalen te staan C5, F5, I5 en L5. In kolom O staat een controlegetal.
Als de waarde in N5 eindigt op een 3 (=controlegetal) dan wil ik dat het controlegetal in O5 groen kleurt. Als het niet overeenkomt wil ik dat controlegetal in O5 rood kleurt.

Is dit mogelijk? Ik heb al geprobeerd om een tekstresultaat te behalen d.m.v. een wildcard:
=ALS(N5="*3";"drie";3) maar dit werkt al niet correct. Zelfs als de waarde in N5 op een 3 eindigt blijft de waarde in O5 op "3" staan, terwijl deze volgens de formule "drie" zou moeten zjin.

Graag hulp. Bedankt!

Bijlagen

'k Werk niet met Excel 2007, maar ga eens stoeien met:
Code:
rechts(N3;1)='3"
Richard

Richard had het bijna juist.

Gebruik voorwaardelijke opmaak, met de formule:

=rechts(N3;1)="3"

of

=rest(N3;10)=3

Hoi,

Super hoor, dat werkt.

Nog één vraag die hieruit voortkomt: kan ik voor de hele kolom tegelijk de voorwaardelijke opmaak invoeren? Ondanks de verschillende controlegetallen?

Ik heb het geprobeerd door kolom N Totaal te noemen, kolom O Controlegetal en dan in combinatie met de formule: =rechts(Totaal;1)=Controlegetal.

Als ik deze opdracht invoer dan maakt Excel alle cijfertjes in de controlegetallenrij automatisch groen, of er nou een getal in Totaal staat of niet.

Hoe kan ik het beste de voorwaardelijke opmaak voor een hele kolom met verschillende waarden tegelijk instellen?

Groet, McBami

Hoe kan ik het beste de voorwaardelijke opmaak voor een hele kolom met verschillende waarden tegelijk instellen?

Selecteer de gewenste cellen alvorens de voorwaardelijke opmaak in te stellen.

Of kopieer de opmaak met de verfborstel, en plak die opmaak over de gewenste cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan