• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wildcards werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenke

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Hallo, ik was een VBA code aan het schrijven, en op mijn werk werkte deze code perfect, tot ik thuis verder wilde gaan toen kreeg ik de melding kan bestand niet vinden.
De map is heel zeker juist ik heb echter het gevoel dat de wildcard "*" niet als zodanig gezien wordt. Ook een poging in Excel om in een normale formule een wildcard te verwerken leverde niks op.
Moet ik deze activeren of hoe zit dat?
Hier onder een voorbeeldje van de VBA code

en hier de foutmelding
wildcardo.jpg

Alvast bedankt voor het helpen

Dim wb As Workbook
Dim Offerte As String

Order = Range("s3").Value

Application.ScreenUpdating = False ' turn off the screen updating
Set wb = Workbooks.Open("D:\werk\project\VB_00" & Order & "" & "*" & ".xlsm", True, True)
With ThisWorkbook.Worksheets("invoer")
.Range("b3:j99").Formula = wb.Worksheets("invoer").Range("b3:j99").Formula
End With

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie maar dit is toch wel erg raar,
want met precies de zelfde code kan ik op mijn werk wel met een wildcard dat bestand vinden...

het is trouwens beide in Excel 2007.

Laatst bewerkt:
Na wat Googelen kwam ik tot deze macro waarmee ik erin slaag om de file "AB1.xls" op schijf C te openen.
De knoop zit hem naar het schijnt in het "Dir" statement.
Uiteraard aanpassen aan jouw omstandigheden.

Code:
Sub OpenFile()
Dim TempFileName As String
Dim FileName As String
Dim FileNum As Long
Dim wb As Workbook
FileNum = Range("A2").Value
TempFileName = "C:\" & "*B" & FileNum & ".xls"

FileName = Dir(TempFileName, vbNormal)
Set wb = Workbooks.Open("C:\" & FileName, True, True)
End Sub

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de hulp, ik heb je code net even aangepast aan mijn situatie en getest als basis en het werkt :thumb:

Toch blijf ik het een beetje appart vinden dat ik voor het zelfde 2 verschillende codes nodig heb, zou dat misschien aan windows kunnen liggen? Dat is het enige verschil, op mijn werk draait Excel op windows server 2003 en hier thuis draai ik Excel op vista.

Maar nu ben ik HEEL erg geholpen, nog maals bedankt.:D

Edit: het werkt nu helemaal perfect zoals ik wil

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan