wilde een snel netwerk, maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

nawikre

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Hallo mensen,

sinds Oktober vorig jaar woon ik in een nieuw huis. Ik heb daar zelf een netwerk aangelegd dat snel moest zijn. Dus CAT5e met gigabit kaarten in alle computers. Ook een gigabit switch (EG005W) en router (WAG320N).
Als ik nu van de ene computer naar de andere computer/NAS dingen copieer doet hij dit met een 10mb/sec. terwijl ik verwacht dat hij met een 100mb/sec het spul over gooit.

WAT doe ik fout...heeft het dan wel zin gehad om alles in gigabit uit te rusten. Dit ook omdat de router wat meer problemen geeft met voip, dus ik er aan denk om een andere router te gaan halen.

ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Iwan

Wat heeft dat met je interne netwerk te maken?

Hoe staat de snelheid ingesteld van de gigabit kaarten ?
Kijk bij eigenschappen / geavanceerd en dan configureren en dan bij Snelheid en Duplex

En heeft de Nas een gigabit poort

Laatst bewerkt:
Hier staat een laptop, die heeft een erg baggere cpu waaardoor hij de 100mbit snelheid niet optimaal kan gebruiken. Zijn de pc's op je netwerk soms niet heel snel? Heeft een pc dat of meerdere?

Hoe staat de snelheid ingesteld van de gigabit kaarten ?
Kijk bij eigenschappen / geavanceerd en dan configureren en dan bij Snelheid en Duplex

En heeft de Nas een gigabit poort

eigenschappen heb ik veranderd in 1.0GB full duplex, die stonden op 'auto negotiate' .
de NAS (qnap ts-210) heeft een gigabit aansluiting.

mrHenkie
Hier staat een laptop, die heeft een erg baggere cpu waaardoor hij de 100mbit snelheid niet optimaal kan gebruiken. Zijn de pc's op je netwerk soms niet heel snel? Heeft een pc dat of meerdere?

het zijn allemaal nieuwere en snelle pc's

Laatst bewerkt:
Dat is dan een vaag probleem.

Ik zou bij het begin beginnen en eerst 2 computers met elkaar verbinden via een netwerk kabel en kijken hoe de snelheid is.
Daarna de router er tussen en daarna de switch en de andere netwerk apparaten en telkens testen hoe het met de snelheid is.

Zo kan je lokaliseren waar het eventuele probleem zit ergens moet de snelheid instorten. Het is wel even werk, maar de meest logische manier om dit probleem op te sporen.

Dat is dan een vaag probleem.

Ik zou bij het begin beginnen en eerst 2 computers met elkaar verbinden via een netwerk kabel en kijken hoe de snelheid is.
Daarna de router er tussen en daarna de switch en de andere netwerk apparaten en telkens testen hoe het met de snelheid is.

Zo kan je lokaliseren waar het eventuele probleem zit ergens moet de snelheid instorten. Het is wel even werk, maar de meest logische manier om dit probleem op te sporen.

dit is inderdaad het meest logische, maar helaas niet uit te voeren. Ik heb systemen die continu moeten draaien en in verbinding moeten blijven met internet. Dus ik ga even kijken hoe ik dit het beste kan doen.

bedankt

dit is inderdaad het meest logische, maar helaas niet uit te voeren. Ik heb systemen die continu moeten draaien en in verbinding moeten blijven met internet. Dus ik ga even kijken hoe ik dit het beste kan doen.

bedankt

Toch nog een vraagje, gezien deze situatie, zal het overzetten van bestanden niet het enige verkeer zijn via het netwerk.
Op het moment van meten, is er dan veel ander netwerkverkeer ?

ik kom ook een aantal van deze dingen tegen op google die te maken hebben met QOS "quality of service",iets met bandbreedte reservering door QOS onder windows....

Ok, euhmm heb je naar de harde schijven gekeken, Dit klinkt raar maar als een v/d harde schijven waar je naar schrijft/leest niet sneller dan 10,3MB kan dan is dat t probleem.
En GigaBit wil niet altijd zeggen dat dat op zon snelheid werkt. Volgensmij heb je daar zelfs CAT6 kabels voor nodig. Neem bijv. Campzone (outdoor gaming event) die hebben het snelste netwerk dat daar is. En toch halen ze maar 50MB/s intern

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan