wilde inhoud computer naar EXTERNE harde schijf kopieeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wilde de C-schijf naar de externe harde schijf (bij mij K) kopiëren. Op een gegeven moment bij Document en Settings krijg ik de volgende melding:

Kan ntuser.dat niet kopiëren.Het is door iemand anders of door andere programma's in gebruik.
Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw.

Wat moet ik doen?

Hier kun je niks aan doen, dit is een syteembestand dat windows XP gebruikt om allerlei handelingen te kunnen uitvoeren, en beveiligd dit zodanig dat je er niks mee kunt, ook niet lezen, anders zou je systeem instabiel worden. Geen zorgen, XP maakt dit bestand zelf aan, ook als deze niet aanwezig zou zijn....dus gewoon overslaan tijdens het kopieren.....

(een gok dit)

Kijk is bij (Ctrl+Alt+Delete) Windows Taakbeheer> Processen.

Staat daar: ntuser.dat tussen? Selecteer dat en druk op Proces beeindigen. Dan is het niet meer in gebruik.

Kijk ook is bij Windows Taakbeheer> Toepassingen.
Staat daar nog iets. Sluit dat dan.

Weet niet zeker of je ntuser.dat mag beeindigen!!!!
misschien dat er experts hier zitten die zeggen dat dit niet mag. Wacht nog even hiermee dus.

suc6:thumb:

EDIT: DJ Twente was me voor. Kijk maar naar zijn bericht

Mooi he, dit medium, hihi, je kunt tegelijk iets intikken zonder dat je er iets van merkt ;)

Even nog een aanvulling, dit is niet het enige bestand dat je tegen kunt komen, als het goed is kom je in de map [documents and setting] in totaal 4 bestanden tegen die niet "willen", gewoon overslaan, ze keren wel terug na een nieuwe opstart.

Een *.dat bestand zal niet bij de lopende processen staan, Winnie. ;)

Wat informatie: in NTUSER.DAT is een deel van het register opgeslagen, namelijk dat deel dat betrekking heeft op de instellingen van de huidige gebruiker (HKEY_CURRENT_USER).

gekopieerd,maar administator LEEG?

Ik heb nu alles gekopieeerd naar mijn externe harde schijf(K) maar nu blijkt datt alleen in de map administrator niks staat???

Wat nu?:thumb:

Het wordt volgens mij so wie so aangeraden om te installeren software (en dus ook geinstalleerde software) op de C-schijf te installeren/daar te laten staan. Mede in verband met back ups.

Groeten, Beowulf:thumb:

laat ik ook staan,maar back-up op externe schijf

Ik wil ook alles laten staan op de C-schijf.

Maar ik wil juist de complete back-up op de EXTERNE (K) schijf zetten.
NU is bij documents en settings ALLEEN DE MAP administrator leeg.
Hoe krijg ik die gekopieeerd?

Bedankt voor jullie moeite!:thumb:

administrator gegevens zijn volgens mij gekoppeld aan de C-schijf. Volgens mij - maar wie ben ik - is het niet zo eenvoudig om een (exacte) kopie van je C-schijf op een andere partitie neer te zetten.

Groeten, Beowulf,:thumb:

Om een exacte kopie van je harde schijf te maken, heb je een programma nodig wat buiten Windows om werkt. Als je een Maxtor harde schijf hebt wil dit makkelijk met Maxblast link.
Creates a bootable MaxBlast 4 installation diskette.

* Compatible with Windows 98SE, Me, Windows 2000, and Windows XP.
* Breaks the 528 MB, 2.1 GB, 4.2 GB, 8.4 GB, 32 GB, 64 GB and 137 GB capacity barriers.
* Supports both FAT32 and NTFS drive partitions.
* Easy to use, Graphical Interface (GUI) with mouse and printer support.
* Supports up to four ATA devices in the same system*.
* The copy feature lets you make an exact duplicate of your existing hard drive.
* Fast ATA and Serial ATA compatible.
* The installation tutorial option allows you to view the installation process before physically installing your Maxtor ATA hard drive.

Note: There must be at least one Maxtor ATA Disk Drive installed in the system for MaxBlast 4 to run.

heb deze harde schijf niet

i heb tsun mi externe harde schijf en Engels begrijp ik ook niet goed,sorry

Zou het niet handiger zijn om een image te maken, bijv. met Norton Ghost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan