Willekeurig verlies van internet wanneer draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvanr1et

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk: als ik zonder kabel aan het internetten ben valt op willekeurige momenten de verbinding weg. Het icoontje rechtsbeneden geeft geen foutmelding weer (er blijft staan dat ik internettoegang heb en er komt geen uitroepteken of kruisje). Verbinding verbreken en opnieuw maken verhelpt het probleem tijdelijk, ook komt het na een willekeurige tijd weer terug als ik er zelf niets aan doe. Dit probleem komt niet voor als ik een LAN-kabel in de pc heb zitten. Het ligt niet aan de laptop, mijn oude laptop had dit probleem en mijn nieuwe ook. Ik had op beide pc's windows 7 ultimate en de router is een Netgear wnr2000. Weet iemand wat er mis is? Alvast bedankt.

Andere informatie waarvan ik niet weet of het van belang is maar ik zet het er toch maar bij:

Instellingen router:

Dient u zich aan te melden voor uw internetverbinding?
Nee

IP-adres
Dynamisch opvragen bij Internet Provider

MAC-adres van de router
Standaard adres gebruiken

Draadloos netwerk
Naam (SSID) riet28
Regio Europa
Kanaal auto
Modus Maximaal 300mbps

Beveiligingsopties
WPA2-PSK (AES)

Status van de router
Hardwareversie WNR2000
Firmwareversie V1.2.3.7
Taalversie interface V1.1.5.12
MAC-adres 00:1F:33:F7:38:27
IP-adres
DHCP DHCPClient
IP-subnetmasker 255.255.255.0
Domeinnaamserver 62.179.104.196
213.46.228.196
LAN-poort
MAC-adres 00:1F:33:F7:38:26
IP-adres 192.168.1.1
DHCP Aan
IP-subnetmasker 255.255.255.0
Draadloze poort
Naam (SSID) riet28
Regio Europa
Kanaal Auto( 1(p)+5(s) )
Modus Maximaal 300 Mbps
Draadloos AP Aan
Naam uitzenden Aan
Wi-Fi Protected Setup Geconfigureerd

Geavanceerde draadloze instellingen
Radio van draadloze router inschakelen Ja
SSID-uitzending inschakelen Ja
WMM inschakelen Ja
Fragmentatielengte 2346
CTS/RTS-drempel 2347
Preamble-modus automatisch
WPS-instellingen
PIN van router uitschakelen nee
Bestaande draadloze instellingen behouden ja

Laatst bewerkt:
Ik zou even je post editten. met je IP en de geposte PIN kun je je router hacken als je niet alles perfect hebt ingesteld ;)

Vaak is dit toch een router probleem. heb je de laatste firmware op je router draaien?

ik neem aan dat je niet direct naast je router zit.... dus er zit een muur of vloer tussen.. waarschijnlijk met koperen leiding die naar de kraan douche vloerverwarming kachel lijd. Niet echt iets waardoor je goed draadloos kunt ontvangen

De kamer waarin ik nu zit is slecht een muur verwijderd van de router, de deur staat vrijwel altijd open tussen de 2 ruimtes en de badkamers en vloerverwarming zitten aan de andere kant van het huis. Maar alsnog, als je een fabrikant van draadloze routers bent zou je je toch moeten realiseren dat er buizen tussen zouden kunnen zitten en dan maak je toch een product dat daar tegen bestendig is. Of denk ik nu te goed over de mensheid. :rolleyes:

Het zou geen probleem moeten zijn. Vaak is dit een probleem als je beacons mist in de router. Het kan een hardware probleem zijn en dan is het niet goed op te lossen (er zijn een aantal chipsets waarvan bekend is dat ze dit probleem kunnen hebben).

Mogelijk helpt een factory reset van je router. Gebruik eventueel tijdelijk alleen de "G" setting om problemen met "N" settings uit te sluiten.

Ik heb een factory reset gedaan. Kun je uitleggen wat je met G en N settings bedoelt?

Het is een 300N router. Dual band dus. Je kunt proberen om alleen een enkele band te gebruiken. je kunt ook even kijken of je een kanaaal kan kiezen wat minder bezet is dan het kanaal dat je nu gebruikt.

Mijn router is alleen single band ben ik bang. Maar ik zal in ieder geval een ander kanaal pakken.

Je hebt dual band in 2.5ghz. waarschijnlijk zal het iets van 20/40 mode of iets dergelijks heten. 2 kanalen gekoppeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan