Willekeurige combinaties maken in ACCESS met gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

radiohallo

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Dag Allen

Ik heb een Access database met verschillende tabellen (tblAchternamen, tblVoornamen, tbl geboortedatum, tblAdressen, tblGSMnummers)

Dit zijn allemaal tabellen die fictieve achternamen, voornamen, adressen.... bevatten.

De bedoeling zou zijn om in acces de mogelijk te creëren om fictieve combinaties te maken. Hieronder twee voorbeelden van hoe het idealiter zou werken

Voorbeeld1: Door een keuze die je ingeeft zou je automatisch een x aantal combinaties maken en een lijst kunnen afdrukken met random combinatie van achternaam, voornaam, adres en gsm nummer.

Voorbeeld 2: Door een keuze die je ingeeft zou je automatisch een fictief gezin aanmaken waarbij je enkele parameters kan kiezen (vb: een man en vrouw tussen 30-50j met 3 kinder tussen 3-16 jaar). OOk hier zou je dan een lijstafdruk moeten verkrijgen.

Iemand een idee van hoe dit best aan te pakken is.

Ik neem aan dat je de resultaten in nieuwe tabellen wilt opslaan? Het zal je niet verbazen dat ik zoiets niet kant-en-klaar heb liggen. Ik heb wel een paar ideetjes, maar ik ben verschikkelijk lui als het gaat om data inkloppen, dus het lijkt mij heel handig als jij dan de startdata aanlevert :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan