willekeurige computercrashes

Status
Niet open voor verdere reacties.

yann c

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
computer valt willejeurig uit en mijn safe mode lijkt niet te werken:shocked:
het zou fijn zijn als iemand kan helpen
hier zijn alvast de gegevens en bedankt!

The system has recovered from a serious error.
>
BCCode : 100000d1 BCP1 : FBD5D5AA BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : F7D2190E OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
>
C:\DOCUME~1\Yann\LOCALS~1\Temp\WER77ca.dir00\Mini121207-02.dmp
C:\DOCUME~1\Yann\LOCALS~1\Temp\WER77ca.dir00\sysdata.xml

Welkom bij de Helpmij !

Dit soort fouten kent zóveel mogelijke oorzaken. Veel voorkomende (en niet persé in de juiste volgorde: )

- geheugen defect
- voeding terminaal
- hardware apparaat conflict
- driver (IRQ) conflict
- virussen
- defect op moederbord
- slechte sectoren op hdd
etc. etc.

mogelijk een handige manier om erachter te komen is de volgende vraag beantwoorden:

ís kort voordat het probleem zich voor het eerst manifesteerde iets aan de machine veranderd: software -en of hardwarematig, dan wel, zijn er dubieuze sites bezocht?

Als het antwoord op de hierboven staande vraag / vragen, "nee" en / of "nee" luidt, dan mag je serieus gaan denken aan een hardware defect van een van genoemde hardware. Mocht het antwoord "ja" en / of "ja" luiden, dan biedt systeemherstel wellicht nog uitkomst.

Mogelijk kun je nog leesbare info vinden in het logboek van Windows (te vinden in schijfbeheer)

Laatst bewerkt:
ik denk dat het kan komen door het proberen instaleren van een driver voor openGL maar in het midden kwam er een waarschuwing dat het niet lukte om te instaleren en ben ik ermee gestopt(instalatie).

Mogelijk heb je een volle bingo kaart met die actie gehad en is het nu dus Bíngo!

Probeer het volgende:

ga naar apparaatbeheer en selecteer de video adapter. Ga daar naar de driver en kies voor "vorige driver". Het systeem herinstalleert de vorige driver.

Wil dit ook niet (ik weet namelijk niet hoevér de installatie van de nieuwe driver reeds was toe je afbrak) de-installeer dan je videokaart softwarematig -> rechter muisklik in apparaatbeheer op de kaart en dan kiezen voor "installatie ongedaan maken". Daarna pc opstarten en de oude driver herinstalleren.

Maar hoezo een aparte / losse driver voor OpenGL installeren, dat vat ik niet helemaal? Die drivers zijn toch in je videokaartsoftware / drivers geïntegreerd, m.a.w. die hoef je toch niet los te installeren............?

zal ik proberen. maar op 3/4 videokaarten die ik heb gehad moest dat wel en daarna lukte het spel wel

Ja ongetwijfeld, maar ik ben zo benieuwd naar die LOSSE driver, wát bedoel je daar precies mee / wát heb je dan wáár gedownload?

weet ik niet maar maar het maakt toch niet uit. het was wrs gewoon een update voor de kaart. maar voor als je het toch zou wille weten het was voor het spel enemy territory kijk daar op de site

Aha, het was dus géén losse driver, maar een update voor je kaart. Da's precies wat ik vermoedde, je hebt géén losse driver voor OpenGL opgehaald, maar een normale update voor je videokaart software. Dan weet je nu hoe het in het vervolg weer opgelost kan worden...... oude driver terugzetten.

Had je overigens de juiste update gedownload? (Juiste kaart en vooral ook, voor de juiste Windows versie?)

Een spelsite heeft weinig van doen met een videokaart update dus da's niet zo bijster interessant wat die spelletjes fabrikant allemaal op zijn site schrijft.

ok, bedankt heb de instructies uitgevoerd en nu nog zien of hat heeft gewerkt:thumb:

het werkt dus niet. hij is weer uitgevallen en toen ie opstarte haden de pictogramen een witte rand rondom en de grote van beeldscherm is verandert

Kan kloppen, dan heb je de goede (oude) driver nog niet geinstalleerd. De machine draait nu op de Microsoft videoadapter.

dus alles is terug bij het begin nog steeds de restarts. maar er zijn wel een paar slechte drivers weg maar dat was dus niet het probleem:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan