Willekeurige crashes door nieuwe video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sorada

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb onlangs een nieuwe videokaart in mijn pc geinstalleerd.
Het gaat over een Nvidia Geforce 9600 gt alpha dog edition.
Maar wanneer ik nu in windows zelf bezig ben krijg ik op willekeurige tijdstippen een 'freeze'...
Ik dacht dat het gebeurde omdat de alpha dog edition een zogezegde overclocked edition is en dat hij daarom freezed. Ik heb dus de clocksnelheden terug gezet naar de standaard van een gewone 9600 gt maar tevergeefs..

Ik hoop dat iemand me kan helpen ^^

Oude videokaart drivers eerst verwijderd?
Nieuwe drivers geinstalleerd?
merk en wattage van je voeding?

ik een gloednieuw exemplaar van windows vista geinstalleerd. Dus van oude drivers is geen spraken. Na de installatie ervan heb ik ook onmiddelijk mijn nvidia driver geupdate.
Qua voeding kan er absoluut geen probleem zijn: bij de aankoop vn deze kaart heb ik een nieuwe voeding laten steken. Deze is van het merk antec denk ik en kan 750W aan.

Eerst de chipset drivers van het moederbord geïnstalleerd?
En de power aansluiting op de videokaart aangesloten?

mvg Leo

aan het moederbord ben ik niet aangeweest.. hoe moet ik dit doen?

Daar hoef je niet aan te zitten
Er zijn ook voor het moederbord drivers, die vind je op de website van de fabrikant.
Deze installeren helpt mogelijk.
Eigenlijk moet dat als eerst, dus wanneer het niet helpt, is een idee om de videodrivers daarna opnieuw te installeren.

De stroom is dus op de kaart aangesloten?

uhu, voorlopig heb ik geen problemen meer, na de update van mijn moederbord..
had het nog een keer voor omdat hij terug op de overclockte snelheid zat te draaien. maar nu ik hem op de standaardwaarden gezet heb is alles terug in orde... (voorlopig)

Deze kaart hoort het ook te doen met de hogere kloksnelheden.

met hwmonitor kun je controleren of de kaart niet te heet wordt.

Ook heb ik graag toch nog antwoord op de vraag of de stroom aansluiting op de kaart zit.
Mogelijk voor jou een stomme vraag, maar ik heb wel meegemaakt dat mensen dat niet wisten en niet op de vraag reageerden omdat ze de vraag niet begrepen.
In jou geval zal dat vast niet zo zijn, maar dat kun je niet zien via een forum:)

mvg Leo

ja, ik heb de stroom kabel erop aangesloten ;)
ik veronderstel dat die anders helemaal niet zou werken toch? :-o
en heb eens naar de hitte van mijn kaart gekeken, maar die gaat niet boven de 35 graden.
ik heb zelfs een extra fan bijgezet, ik had die nog liggen dus wrm niet ;)

Oké duidelijk,
Dan weet ik ook dat het in ieder geval niet daar aan ligt;)

mvg Leo

Heb je geen 2e PCIe poort op je moederbord zitten?
Zo ja doe hem daar even in, wie weet..
Lijkt me onwaarschijnlijk dat de poort kapot is, maar het is allicht het proberen waard.

nop, maar 1 poort..
het is maar een moederbord die standaard in een hp pc zat, maar omdat er een deftige cpu in zat heb ik ram en een grafische kaart bijgestoken.. maar jah, zal er mee moeten leven tot ik mijn volgende pc aankoop xD

Hmm.. Ja dan weet ik het ook niet. Je voeding is goed en sterk genoeg, kabels aangesloten, geen oude/conflicterende drivers, overclock teruggedraaid (al moet dat niet uitmaken voor de videokaart), temperaturen zijn helemaal in orde..

Enige wat ik dan kan bedenken is dat er wat mis is met de kaart zelf. Heb je nog garantie?

nee helaas.. de garantie is verlopen..
jammer, maar toch bedankt xD

Wanneer je het geheugen tegelijk hebt geïnstalleerd, is dat in principe ook een verdachte.
Al geprobeerd om de nieuwe module(s) te verwijderen?

Eventueel kun je memtest86, of de geheugen controle van Vista een paar uur laten lopen om dat uit te sluiten.

met windows toets + r en dan dxdiag typen
krijg je een controle programma dat je Direct X installatie test.

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan