willekeurige crashes

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilkign

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Een paar maanden nadat ik me nieuw laptop had gekocht kreeg ik problemen dat die op willekeurige momenten crasht. Ik heb nog geen programma kunnen vaststellen waar het aan ligt en of ik wel in het goede forum post, maar ik ga het toch proberen. Ik zal ook een image attachen van de crash die ik met me telefoon heb genomen. Zodra me laptop crasht blijft die zoals te zien is in de image en kan ik alleen maar forceren af te sluiten.

Ik heb zelf al geprobeerd verschillende dingen te updaten zoals me flash player, java en Nvidia drivers. maar nog geen geluk.

Ik gebruik een ASUS laptop met windows 7 home premium 64 bit. Als iemand meer informatie nodig heeft graag even laten weten en ik zal het proberen te vinden.

met vriendelijke groet,

Kevin

Bijlagen

• IMG_20120711_212023[1].jpg
    IMG_20120711_212023[1].jpg
    86,1 KB · Weergaven: 21
Als je laptop crasht, is de taakbalk (onderin) dan nog wel goed en normaal zichtbaar? (Dus zonder die strepen, of een wazig effect)

nee, alles woord zo als je ziet in de image. ook al het niet echt te zien. me hele scherm beweegt heen en weer heel erg snel tijdens de crash.

Dan zou het misschien aan je videokaart kunnen liggen.
Welke videokaart heb je?
En is het stuurprogramma (driver) daarvan nog up-to-date?
Een verkeerd stuurprogramma kan al snel voor dit soort crashes zorgen.

ik gebruik een Nvidia Geforce GT 555m. en ik heb me driver nog een paar weken geleden geupdate wat geen verschil maakte. en ik weet heel zeker dat ik de goede driver heb

Oké.
Wanneer begonnen de crashes? En heb je vlak voor dat de crashes begonnen een programma geïnstalleerd?

de crashes begonnen een maand of iets na de aankoop van de laptop. en ik heb alle programmas die ik vlak voor de eerst crash al ge deinstaleerd en het blijft nogsteeds crashen. de enige programma's die ik voor de crashes had geinstaleerd waren rptor en sandboxie

Het lijkt alsof het malware betreft. Download eens Malwarebytes' Anti-malware.

bedankt voor de suggestie. ik heb het geinstaleerd en gescand. maar er was helemaal geen malware gevonden in de scan. dus ik denk niet dat dat het probleem geweest was dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan