Ik heb sinds korte tijd veel last van willekeurige lijkende crashes. Tijdens het spelen van een spel, gebruiken van software, of gewoon surfen bevriest de pc gewoon en kan ik zelfs de muis niet meer bewegen. Geforceerd herstarten is dan noodzakelijk. Ik merk ook dat de pc een stuk trager is. Ondertussen heb ik al het een en ander geprobeerd:
1. drivers videokaart updaten
2. bios updaten, daarbij kreeg ik de volgende melding bij de eerste keer opnieuw opstarten:
CMOS Checksum Bad
press f1 to setup
press f2 to load default values
Heb toen voor f2 gekozen. Op het internet heb ik hier wel wat over gevonden en een lege CMOS batterij zou de oorzaak kunnen zijn. Volgens mij zou dit niet de "freezes" die ik heb kunnen verklaren. Ik heb al een check gedaan op mijn harde schijf en ook het memory, geen problemen..
Specs:
AMD Phenom II X4 965 processor
Moederbord: 870A-G43 ( MS-7599 )
VGA: ATI Radeon R4650-MD1G
Ram 8 gb
Windows 7 64 bit..
Enig idee waar ik naar moet kijken? Bedankt!
1. drivers videokaart updaten
2. bios updaten, daarbij kreeg ik de volgende melding bij de eerste keer opnieuw opstarten:
CMOS Checksum Bad
press f1 to setup
press f2 to load default values
Heb toen voor f2 gekozen. Op het internet heb ik hier wel wat over gevonden en een lege CMOS batterij zou de oorzaak kunnen zijn. Volgens mij zou dit niet de "freezes" die ik heb kunnen verklaren. Ik heb al een check gedaan op mijn harde schijf en ook het memory, geen problemen..
Specs:
AMD Phenom II X4 965 processor
Moederbord: 870A-G43 ( MS-7599 )
VGA: ATI Radeon R4650-MD1G
Ram 8 gb
Windows 7 64 bit..
Enig idee waar ik naar moet kijken? Bedankt!
Laatst bewerkt: