• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Willekeurige naam uit 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Beste,

Momenteel ben ik bezig om een inschrijfformulier te maken.

De bedoeling is als volgt.

Ik heb 2 kolommen met namen. Deze wil ik in een andere cel (op een ander tabblad en identiek van elkaar) willekeurig laten noteren (en laterna vast laten zetten, Dus een vba mogelijkheid is ook een optie)

Tabblad 1: selecteer: Naam 1 t/m naam 64 (als het leeg is mag het niet mee genomen worden, of dat je eerst een range moet selecteren?)
Tabblad 2: Bij Naam... moeten de namen willekeurig komen van tabblad 1, die identiek van elkaar zijn en zonder lege velden.

Bekijk bijlage Schema.xlsm

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Met vriendelijke groet,

Ramsje

Ramsje, het zou handig zijn als je met de hand, in je voorbeeld op tabblad 2, invult hoe het er uit moet gaan zien.

dus vul daar naam1 en naam2 ..... eens in en plaats het voorbeeld bestand dan nog een keer.

Code:
=INDIRECT("Inschrijfform!D"&ASELECTTUSSEN(9;32))
en
Code:
=INDIRECT("Inschrijfform!I"&ASELECTTUSSEN(9;32))

Code:
=INDIRECT("Inschrijfform!D"&ASELECTTUSSEN(9;32))
en
Code:
=INDIRECT("Inschrijfform!I"&ASELECTTUSSEN(9;32))

Deze code werkt niet omdat bij elke nieuwe ingave op dat blad, wijzigt de naam. en hij moet 1 code hebben voor beide kolommen. want zoiets had ik ook al bedacht.
Maar toch bedankt voor deze code.

want zoiets had ik ook al bedacht. Maar toch bedankt voor deze code.
Dat kunnen wij natuurlijk niet ruiken; het is niet heel geweldig dat je ons nu oplossingen laat aandragen die je zelf al gevonden had. (ik zat ook in die richting te stoeien namelijk). Als je een probleem hebt, geef dan ook aan wat je zélf al gevonden hebt, dan hoeven wij dat ei niet zelf nog eens op te koken.

Bedankt

Bedankt sylvester-ponte. Ik heb schema2_1 gebruikt. Dit omdat ik meerdere schema's had, die op verschillende rijen stonden.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de goede en snelle hulp en met name sylvester-ponte:d

Dankjewel!

Met vriendelijke groet,
Ramsje

Ramsje, je kan de macro zo aanpassen dat hij al jouw schema's op het blad invult.

plaats eens een bestandje met 2 of meer lege schema's om te zien hoe het er uit ziet.

hallo nog een keer. deze lijkt me handiger voor jouw toepassing.

hier een iets andere aanpak:
onder jouw schopjes hartjes en zo, set de macro cijfertjes (geschud en wel)

in de schema's staat een gewone excel formule die de naam invult .
naast de namen in de schema's staan de getallen 1 2 3 .. gewoon doortellen.

Bijlagen

Bedankt voor het meedenken. maar de eerste oplossing vind ik nog steeds de mooiste oplossing en het werkt perfect. Ik heb gewoon een paar getallen aan moeten passen voor de andere schema's en dat werkt. Ook begrijp ik de code nu (zelf zou ik het niet kunnen schrijven van scretch, maar als ik het zie snap ik het)

Nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp. Ik blijf verder stoeien om het steeds verder uit te breiden. Als ik hulp nodig heb, zal ik me weer melden op dit forum:D

Groetjes Ramsje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan