• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Willekeurige tekst ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits Barend

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo, ik zit met een probleempje. Ik wil een soort van 'overhoringstest' maken in Excel. Ik heb een lijst van ongeveer 500 duitse woorden in kolom A en 500 nederlandse vertaling in kolom B ernaast.

Nu wil ik graag dat hij een willekeurig woord uit kolom A haalt, wat is hiervoor een goede formule?

Ik weet namelijk niet of dit met aselect te doen is. Visual basic kan ik niets van helaas..

bedankt!

Code:
=INDIRECT("A"&GEHEEL(ASELECT()*500))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De functie werkt niet helemaal optimaal. Hij geeft af en toe een #VERW! fout aan. Waar kan dit aan liggen? In de indirect formule moet ik nog WAAR of ONWAAR invoeren of niet?

De functie werkt niet helemaal optimaal. Hij geeft af en toe een #VERW! fout aan. Waar kan dit aan liggen? In de indirect formule moet ik nog WAAR of ONWAAR invoeren of niet?

Waarschijnlijk komt dat omdat Aselect op 0 uitkomt.
Code:
=INDIRECT("A"&GEHEEL(ASELECT()*500+1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hm ik wil de 'overhoring' in een nieuw tabblad maken en daarom geeft hij dan fouten aan. Als ik de formule plak in het tabblad waar de woorden staan, zijn er geen problemen en werkt het prima, maar als ik het in een nieuw tabblad wil maken, geeft hij die verwijzingsfouten...
De 'A' is dan wel netjes vervangen door tabblad naam en kolom..

Niiice! :)

Zoiets is precies wat ik bedoelde inderdaad, ik ben alleen een ontzettende noob in visual basic. Wordt toch eens tijd dat ik een cursusje in visual basic ga doen!

Allebei hartstikke bedankt voor de reacties!

Niiice! :)

Zoiets is precies wat ik bedoelde inderdaad, ik ben alleen een ontzettende noob in visual basic. Wordt toch eens tijd dat ik een cursusje in visual basic ga doen!

Allebei hartstikke bedankt voor de reacties!

Als je nu nog de kleur van kolom A en kolom B in het wit zet, kan je geen woorden spieken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan