willem68 kan DBX niet terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem68

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
9
Ik heb WXP en ik kan mijn mails die ik op de D-drive heb geplaatst niet terugzetten. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik ben geen freak op de computer en op een gegeven moment geef je maar op.

Ik heb zeer veel verschillende uitleg-versies gezien, maar van diverse antwoorden snap ik geen bal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet toch ook via het forum lukken.

Start Outlook express
Links boven naar bestand en dan importeren. Kies nu berichten.
Kies in het volgende scherm voor Microsoft Outlook Express 6
Daarna Volgende
Klik één keer op Hoofdidentiteit, zodat dit grijs wordt en klik op OK
Klik nu op bladeren en ga naar de D schijf en map waar jij de dbx bestanden hebt opgeslagen en klik op OK
Daarna op Volgende klikken.
Daarna alle mappen selecteren ( staat standaard al geselecteerd)
Klik op volgende en alles zal geimporteerd worden.
 
Prive gegevens verwijderd.

Reacties gaan via het forum :)
 
reactie naar

Moet toch ook via het forum lukken.

Start Outlook express
Links boven naar bestand en dan importeren. Kies nu berichten.
Kies in het volgende scherm voor Microsoft Outlook Express 6
Daarna Volgende
Klik één keer op Hoofdidentiteit, zodat dit grijs wordt en klik op OK
Klik nu op bladeren en ga naar de D schijf en map waar jij de dbx bestanden hebt opgeslagen en klik op OK
Daarna op Volgende klikken.
Daarna alle mappen selecteren ( staat standaard al geselecteerd)
Klik op volgende en alles zal geimporteerd worden.[/QUOT
 
antwoord loonytune

Precies dat wat u omschrijft heb ik naar de letter uitgevoerd. En wat denkt u dat als antwoord krijg? Alles is keurig teruggezet, maar waar staat het verd... dan? Ik zie het niet.

Overigens ik weet niet of ik op de juiste manier dit bericht stuur. Ik snap van de helpmij-indeling geen snars. Het is niet logisch.

veel dank

van velzen
velze322@planet.nl

020 6461727
 
:confused:

Het ligt er nattulijk aan wat er in de dbx backup bestanden staat.
Als daar niets in staat, kan je ook niets terug zetten.

Misschien heb je de backup wel op de verkeerde manier gemaakt.

Zie je op de D schijf in de bewuste map dbx bestanden staan ? In principe zou hier van elke map die je had in outlook express een dbx bestand moeten staan.
 
Laatst bewerkt:
aan loonytunes

Ik heb een aantal *DBXen staan op de D-drive. Vervolgens kijk ik via verkenner naar de inhoud. Die is er (zo- en zoveel kb)! Dus er is inhoud. Ik heb nu die losse files in een nieuwe map gestopt met als titel
outlook2. Ik zie ze niet afzonderlijk in verkenner. Alleen maar de mappen.

groeten
van velzen

velze322@planet.nl
 
Er zou minimaal een map Postvak IN.dbx / Postvak UIT.dbx en eventueel Verwijderde items.dbx en Verzonden items.dbx moeten staan in een map.
Hoe groot Zijn deze mappen ?
Toen je deze backup maakte en er stonden toen een aantal mailtjes in, zouden deze een behoorlijk aantal kB's moeten of moeten zijn.
 
loonytune

Dank voor alle hulp. Ik heb uiteindelijk iets tevoorschijn weten te toveren maar het was de moeite niet waard. Dat wat ik dacht dat er moest zijn, is klaarblijkelijk bij een vorige schijfcrash verloren gegaan.
Anders kan ik het niet verklaren.

Dat laat onverlet dat ik u dankbaar ben dat u de moeite hebt willen nemen mij op dit glibberige pad te begeleiden.

vriendelijke groet

Willem van Velzen
velze322@planet.nl
 
Wellicht mosterd na de maaltijd,maar met DBXtract kun je *.dbx files extracten naar *eml files.

Deze *.eml files zijn te lezen door er dubbel op te klikken.Je kunt ze ook naar een gewenste map in Outlook Express slepen.

http://downloads.pcworld.com/pub/new/internet/e_mail/DBXtract.zip

Nog een goede raad,verwijder je email adres voor er vervelende dingen mee gebeuren ;)

Greetz
 
Laatst bewerkt:
willem van velzen met z'nDBX problemen

Beste Wanderer

Dank voor je toelichting en de tip. De reden dat ik je alsnog benader is gelegen in het feit dat je opmerkt 'dat ik mijn E-mail adres moet verwijderen omdat er anders vervelende dingen mee zouden kunnen gebeuren. Gaarne verneem ik van je, wat voor nare consequenties dit kan hebben.

Ik heb meerdere E-mail adressen en als er wat gebeurt (dat vertel jij me dus, hoop ik) dan schrap ik dat adres toch gewoon?

vriendelijke groet

Willem van Velzen

020 6461727

velze322@planet.nl
 
Het is nooit verstandig om tel.nrs en mail adressen te plaatsen,je zult niet de eerste zijn die telefonisch wordt lastig gevallen door vreemde grappen makers ;)

Verder zijn er programma's die websites,dus ook deze,afspeuren naar mail-adressen,om daar vervolgens spam heen te sturen.

Middels de instellingen,is het mogelijk om toe te staan je een mail te sturen,zonder dat jouw adres dan bekend wordt.

Indien nodig en\of gewenst,kun je dan altijd nog meer info geven.

Greetz
 
aan wanderer betreffende E-mail adressen

Beste Wanderer,

Ik ontvang sporadisch spam, ik open nooit aanhangels als ik niet weet van wie de mail komt. Allles klik ik weg en verwijder direct. Iemand die om gegevens vraagt in welke vorm dan ook, wordt weggehoond. Ik krijg heus wel eens brieven van Nigeriaanse oplichters en die beantwoord ik met Amerikaanse scheldwoorden die er niet om liegen

En weet je, ik heb ze nooit meer teruggezien.

Telefonisch ben ik nog nooit lastig gevallen. Als dat wel zou geschieden heb ik een vocabulaire klaar, waar zelfs de grootste zwervers van schrikken en waarvan de Bond tegen het vloeken failliet zou gaan. Hahahahaha

Ik heb lak aan dat zooitje. Ik laat Gibson af en toe de ondoordringbaarheid van mijn firewall testen en die blijkt nog altijd goed.
 
Tsja,wat jij wil,voorkomen is nog altijd beter dan genezen heb ik begrepen en totdat het tegendeel is bewezen,hou ik mij daar maar aan.
 
veiligheid willem van velzen

Beste Wanderer

Natuurlijk heb je gelijk! Maar vaak worden de zaken door de media overdreven voorgesteld. Een hacker zou bijvoorbeeld schade kunnen aanrichten aan mijn bestanden, denk ik. Maar waarom zou-ie mij uitzoeken om z'n lusten op bot te vieren. En als het gebeurt dan installeer ik opnieuw. Ik heb backup's maar ik weet niet goed het terugzetten geschiedt. Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt

Kun jij me trouwens tippen hoe ik op een aparte losse drive mijn gehele computerverhaal exact kan kopieren (mirror) en in geval van nood mijn C-drive kan vervangen door een externe schijf. Of iwordt het geduvel allleen maar veroorzaakt door het feit dat er altijd maar naar die C-drive wordt gekeken?

groeten

willem van velzen


Ik heb nu 750Gb bestaande uit drie schijven waaronder de C:\, de D:\ en de G:\
 
Je hebt het over "mirror",een kreet die ik wel eens zie i.v.m. raid-configuraties,maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat ik daar van begrijp,moet b.v. het moederbord dit ondersteunen.

Wat ik persoonlijk doe,is een z.g.n. "image" maken van mijn C: partitie,oftewel de partitie waar m'n besturing op staat.

Ik gebruik daar Ghost ver.8.3 voor,de laatste echte Ghost voor zover ik weet.Daarna is Ghost overgenomen door een ander bedrijf.

1.Richt je schijf in met meerdere partities en alle software dit je vaak gebruikt.

2.Verplaats permanent alle belangrijke data naar een andere partitie,denk aan Mijn Documenten,Mail,Address Book en de Favorieten.

Een handleiding daartoe vindt je hier onder punt 72.
http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

3.Maar vervolgens een image met een daartoe bedoeld programma.

Dat kan b.v. ook met het freeware DriveImage XML.
http://www.runtime.org/dixml.htm

Enig nadeel met dit programma is,dat je zelf een "bootable" cd moet maken,om de image terug te kunnen zetten ,als je door een storing niet meer in Windows kunt komen.

Dat kan b.v. een BartPE Live cd zijn,een bootable cd,waarmee je in een grafische omgeving met behulp van de file-manager A43,door je harddisk kunt browsen.

Hier heb je een originele XP cd,met minimaal SP1 voor nodig.

Hier een handleiding.
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15

Greetz
 
Laatst bewerkt:
partities

Beste Wanderer

Je hebt het over maken van partities. Dat geschiedt op dezelfde schijf, neem ik aan.Maar daar gaat het nu juist om. Ik maak geen partities, omdat de schijf kan crashen of anderzins kuren vertonen.

Ik heb partities maken altijd vreemd gevonden, maar het zal wel dateren uit een tijd dat schijven en geheugen duur waren. We kunnen nu 1Tb kopen voor 199 euro.

Goeiemorgen!

Ik sla veel speelfilms op

Ik neem aan dat ik met Ghost een 'ímage' kan maken op een andere schijf maar kan ik die dan ook omzetten als drive C naar de knoppen
is? Natuurlijk maak ik van mijn speelfilms en andere zaken geen image
Alleen dingen die belangrijk zijn en dat gaat het met name om Windows XP. En ik denk dat dàt niet lukt, simpelweg omdat Microsoft dat niet wil!

Snap je?

Groeten

Willem van Velzen
 
Je kunt die bestanden die ik noemde,waarschijnlijk ook op een andere schijf zetten al heb ik dat niet uitgeprobeerd.

De image kan natuurlijk ook op een andere schijf gezet worden en vandaar weer terug.

Dezelfde image,kan ook naar een andere dan de oorsprongkelijke schijf geschreven worden.

Ingeval van IDE-schijven,zul je de nieuwe schijf weer als master dienen te jumperen en met Sata-schijven,zal dat in het bios dienen te geschieden vermoed ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan