wilt u ook de wijzigingen in de documentsjabloon opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacco Paul

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2006
Hallo,

Ik heb in MS Word 2010 een aantal sjablonen gemaakt.
Echter bij alles wat ik verder doe, vraag MS Word mij: "wilt u ook de wijzigingen in de documentsjabloon opslaan?"
Ik word er echt gek van, want ik wil het sjabloon helemaal niet wijzigen, anders open ik het sjabloon wel.
Weet iemand hoe dit is op te lossen. Ik wil gewoon een sjabloon openen en vervolgens het document onder een eigen naam opslaan, maar beslist geen wijzigingen aan het documentsjabloon aanbrengen.

Vriendelijke groet,
Jacco Paul

Hoi Jacco,
Open 'Word' en ga dan naar 'Wekbalk Snelle Toegang Aanpassen' kies aan de linker kant 'opslan'
daar kan je instellen hoe je vaak of hellemaal niet wordt gevraagt document op te slaan.
Succes...

Laatst bewerkt:
Hallo Mimica,
Dank voor je snelle reactie. Ik begrijp je antwoord op mijn vraag niet helemaal. Opslaan van het betreffende document is niet zo zeer het probleem, maar er wordt daarnaast gevraag of ik ook de wijzigingen in het documentsjabloon wil opslaan. Dit gebeurt dus nadat ik er zelf voor heb gekozen om het document zelf op te slaan. Zover ik het begrijp verwijs je mij naar de instellingen om tijdens het gebruik van Word, het betreffende document automatisch op te slaan. Ik hoor graag of je ook een oplossing voor het betreffende probleem hebt.
Groet, Jacco

Laatst bewerkt:
Als Word vraagt of de wijzigingen ook in de sjabloon moeten worden opgeslagen, dan komt dat doordat je een sjabloon hebt gemaakt waarin wijzigingen die je in de documten op basis van die sjabloon maakt, op de achtergrond iets wijzigen in de sjabloon. Wat dat is, kan ik uiteraard niet zeggen zonder de sjabloon te zien. Doorgaans maak je sjablonen die een 'kale' kopie zijn van de sjabloon; zelfstandige documenten dus. Jouw sjabloon is dat duidelijk niet. Als het geen probleem is, zou ik zeggen: zet 'm eens in de topic.

Word 2010:
Bij mij werkte het om een deel van de documenteigenschappen te verwijderen: Bestand - Info - controleren op problemen - Document controleren - Documenteigenschappen en persoonlijke informatie - controleren - alles verwijderen bij Documenteigenschappen. Het bestand verliest dan de koppeling met het sjabloon waar het op gebaseerd is, en je melding is weg. Wel je document opslaan bij afsluiten, anders wordt de wijziging in de eigenschappen niet onthouden.

@Jules78: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

En met deze toevoeging van je aan dit topic gaat er nu een slotje op.
Deze is immers van Januari en dus niet actueel meer.

Uit onze huisregels:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan