Wimad Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Butterfly89

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hopelijk kan iemand mij helpen :) ,

Ik heb toenstraks een aantal videoclips gedownload van Limewire, op onze "oude" pc. Ik heb hiervan een cd gebrand en en deze wilde ik op mijn laptop afspelen. Bij een bestand gaf íe iets aan dat de clip niet afgespeeld kon worden en toen kreeg ik een melding van mijn virusscanner (NOD32) dat d'r een bedreiging was gevonden, namelijk: WMA/trojanDownloader.wimad.N :( ik heb gegoogled maar kwam alleen bij trojan.Downloader.WMA.wimad.N uit. Ik neem aan dat dit hetzelfde is? Ik kwam toen bij een site uit met info over dit beestje: http://www.bitdefender.com/VIRUS-1000277-en--Trojan.Downloader.WMA.Wimad.N.html

Op deze site staat zoiets dat deze trojan, als je een WMA bestand wilt openen, een site opent waar ie dingen van gaat downloaden. Bij mij heeft ie dit echter helemaal niet gedaan. NOD32 kon 'm niet verwijderen en ik heb met windows defender al een scan gedaan en hij vindt niets. Mijn NOD is nou ook aan het scannen. Hij is op de helft en heeft tot nu toe ook niets gevonden. Als NOD nou uiteindelijk ook niets vindt, kan ik er dan vanuit gaan dat er niets aan de hand is? Ik heb gewoon een standaard scan gedaan (weet niet wat ik anders moet doen, ben een computerleek en ken NOD niet) is dit voldoende? Ik heb trouwens ook nog voordat ik ging scannen de cd er nog eens in gedaan maar de clip met de trojan niet geopend. maar meteen als ik de cd wilde openen met mediacenter gaf NOD weer de waarschuwing. Ik heb trouwens Windows Vista home premium.

En dan nog iets raars: op de oude pc heb ik AVG en hij is up to date, maar die heeft helemaal geen melding gegeven van iets engs, terwijl ik het bestand op deze pc wel geopend heb (hier deed ie het ook al niet maar ik heb t bestand per ongeluk ook op de cd gezet). Wat moet ik hier nou mee?

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven en dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Thnx! :thumb:

Je schrijft een lang verhaal, maar wat ik hiervan begrijp is dat je een virus op CD Rom hebt staan en dat de virusscanner dit niet kan Deleten.

In dat geval : Klopt !! Helemaal Logisch.

Ik heb toenstraks een aantal videoclips gedownload van Limewire, op onze "oude" pc. Ik heb hiervan een cd gebrand en en deze wilde ik op mijn laptop afspelen. Bij een bestand gaf íe iets aan dat de clip niet afgespeeld kon worden en toen kreeg ik een melding van mijn virusscanner (NOD32) dat d'r een bedreiging was gevonden, namelijk: WMA/trojanDownloader.wimad.N enz. enz

1 tip download nooit video's van limewire;) veel troep
voor muziek is het prima, maar voor video's

Je schrijft een lang verhaal, maar wat ik hiervan begrijp is dat je een virus op CD Rom hebt staan en dat de virusscanner dit niet kan Deleten.

In dat geval : Klopt !! Helemaal Logisch.

Oke, dus het staat niet op mijn pc?

Dat weet ik niet, haal de CD er eens uit en scan opnieuw.
Als er geen virus gevonden wordt staat dit dus niet op de PC.

Maar gooi uit veiligheid de CD weg om besmetting te voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan