Win 10 crashed regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hallo, ik heb mijn PC geupgrade van Win 7 naar Win 10. Mijn systeem is een Medion PC met AMD PhenomII X4 925, 4 Gb en AMD Radeon HD5670 van een jaar of 5 oud. Hij liep goed onder Win 7 32 bit, maar werd wel wat traag. Win10 32 bit is een stuk vlotter, dus ik zou het wel willen houden. Probleem is dat het systeem regelmatig crashed, soms na een uur, soms na 2 minuten. Erg vervelend.
Soms crashed hij met een blauw scherm met witte sneeuw en soms met een blauw scherm met melding "internal_power_error"

Na zoeken op internet kom is steeds oplossingen tegen m.b.t. de graka en heb de driver dan ook via veilige modus vernieuwd. Helaas zonder resultaat.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?
Zou Win10 vers installeren het probleem oplossen?
Ik kan nog terug naar Win7, maar omdat dat traag was geworden doe ik dat liever niet.

Suggesties?

En hoe heb je dat dan gedaan in veilige modus? want daar kun je geen drivers installeren.

Via apparaatbeheer de driver voor de grafische kaart deïnstalleren en rebooten, dan windows zelfs de drivers laten installeren en wil dat niet de recentste van de grafische kaart bakker zelf installeren.

Hi Lange pier,

Uhh, hoe heb ik dat gedaan? Ik ben inmiddels zolang aan het klooien dat ik dat niet meer weet. Ik vermoed dat ik alleen maar verwijderd heb. Daarna update progje van AMD site gedraaid die de laatste driver zou installeren.

Anyway, ik heb jouw simpele instructie gevolgd en heb nu een driver van aug 2015 en die heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. Ook niet via het update progje van AMD...
Inmiddels 3 kwartier aan het draaien zonder crash....zou het zo simpel zijn?

Ik hou je op de hoogte. Alvast bedankt.

Ai, ai, ai, direct na het versturen van voorgaand bericht weer een blauw scherm met witte ruis.

Nog andere ideeën?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe staan de energieinstellingen voor die kaart?
En maak je gebruik van de slaapstand?

Je ziet dat het allemaal te maken heeft met de grafische kaart.

Die deinstall nogmaals uitgevoerd?

Helaas, driver opnieuw vernieuwd, maar zonder resultaat. Opnieuw een crash.

Bedoel je de energiesettings van windows? Zie plaatje. Zijn er ook aparte energiesettings van de graka? Die kon ik zo snel niet vinden.

Energie.JPG

Aangezien er geen verdere suggesties ter oplossing zijn gekomen en ik moet werken op mijn PC ben ik maar terug gegaan naar Win7.

Helaas geen Win10 voor mij dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan