Win 10 installatie via tool, ook in NL ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Ik wou hier eens horen of er bij de mensen die win 10 willen installeren of het al gedaan hebben zijn die hun win 10 in het nederlands hebben kunnen zetten, of beter nog, kunnen installeren...

ik heb namelijk deze video
[video=youtube;0y6pVs6meXA]https://www.youtube.com/watch?v=0y6pVs6meXA[/video]
gevolgd, want de installatie laat nogal op zich wachten na reservatie... (fix 1)

Er is namelijk een tool uit die deze install triggert, maar blijkbaar enkel als je taal en regio in US zet. In Belgische setting krijg je namelijk telkens een scherm waarop te lezen staat 'er is iets gebeurd'. Daarna sluit de install meteen af en zit je dus vast.

Misschien dat de BE versie met de nederlandse taal nog niet actief is ofzo... Ik wou dus vragen of er mensen zijn die NL versie van win 10 hebben kunnen installeren?

Ik heb het niet over de manier via USB de ISO te mounten, want dit geeft een soort van loophole voor mezelf toch. Het is mij dus in alle geval nog niet gelukt hiermee...

Hebben jullie win 10 al, laat dan een berichtje achter welke versie je precies hebt en hoe geïnstalleerd... (vermeld ook in NL of BE aub)

PS; kan je misschien Engelse versie downloaden en achteraf alle taal omzetten in NL?? incl systeemtaal enzo...

Laatst bewerkt:
Hmmm, wel best vervelend... ik wil dat m'n regio meteen goed staat, of is dat achteraf aan te passen in configuratie??

kan je dat aub eens checken indien je win 10 al hebt???

Laatst bewerkt:
Lol, dat was al bekend, maar wat wil je dan in Belgisch hebben?
Toetsenbord kan.

nope blijft hetzelfde...

ik heb net wat liggen sleutelen aan de instellingen in config menu/land regio en de doorslaggevende factor vind je onder de tab 'systeemlandinstellingen wijzigen...'

als je BE kiest: freeze, als je NL daar kiest, geen probleem... zou normaal geen probleem mogen geven en is ook geen probleem want je kan het achteraf wijzigen, alleen vrees ik dat alles in qwerty zal zijn ipv azerty hier...

of is dat allemaal op te lossen, eenmaal dat er een NL-talige versie geïnstalleerd is?? ik heb net te weinig windows kennis hiervoor...

mvg

ps: ik vrees ook dat je de bovenste optie niet zal hebben op deze foto: https://www.thurrott.com/wp-content/uploads/2015/07/choose.jpg

deze was namelijk niet selecteerbaar bij het installeren van de Engelse (VS) versie... daarmee ook dat ik de installatie beëindigd heb op dat punt...

samengevat: ik kan NL proberen, maar heb schrik van het toetsenbord en de mogelijkheid om bovenstaande optie te kunnen selecteren...

edit: dit omdat de engelse taal gekozen was... het kàn dus zijn dat de installatie nu wel lukt met NL als regio omdat de taal niet veranderd... maar daar ben ik niet zeker van...

Laatst bewerkt:
Gethez je kan altijd een taal toevoegen achteraf, dus azerty zal je zeker altijd hebben.

Rechtsonder na de installatie(op bureaublad) staat er naast de datum(links) welke toetsenbord indeling daar eens op klikken en taalvoorkeuren klikken, dan kan je aanpassen.

Laatst bewerkt:
okay, thx... :) installatie is nu aan het afronden na zo'n 2+ uur...

voor de Belgen waarbij de tool de foutmelding geeft heb ik een kleine tutorial geschreven (deze lost het probleem op van de eerste optie bij de installkeuze...) Hopelijk zijn er wat mensen mee geholpen... :

OK, voor diegenen die willen upgraden naar Windows 10, zonder te hoeven wachten op de install na de reservatie, heb ik een stappenplan gemaakt. Dit zou normaal waterproof moeten zijn voor alle Belgische systemen met Nederlandse taal.

Het probleem is dat de Media Creation Tool, dewelke instaat voor de forcering van de install, telkens de volgende foutmelding geeft: "Er is iets gebeurd". Hierna wordt de install meteen vroegtijdig beëindigd.

Ik heb ondervonden dat wanneer Nederland als regio wordt gekozen dat bij de install tool deze foutmelding niet gegeven wordt. Het is dus enkel als je "België (Nederlands)" kiest dat je de foutmelding krijgt.

Wat moet je precies doen?:

- Ga alvorens de tool te runnen naar het configuratiescherm van je PC
- kies daar taal/regio (of ook land en taal)
- eens je dat geopend hebt, ga naar de tabblad "Beheer" en kies daarin de onderste optie aan (systeemlandinstelling wijzigen)

- kies daar voor "Nederlands (Nederland)". De overige tabbladen of opties moeten niet gewijzigd worden. Alleen deze instelling heeft invloed op het werken van de install-tool.

De reden hiervoor is dat wanneer je "Engels (Verenigde staten)" zou kiezen zoals je overal leest, later bij de install een optie niet weergegeven wordt.
Zoals je op deze foto kan zien is de bovenste optie "keep personal files and apps" wel aangevinkt. Met Engels gekozen heb je deze optie niet...

De reden hiervoor is dat je van een NL-Operating System komt en dat deze een andere taal krijgt als je Engels zou kiezen. Hierdoor valt deze optie weg. Heb dit zelf getest.

Hierna kan je gewoon de install volgen. Soms zit je met een snelle verbinding qua download, maar soms duurt het tergend traag. Het zoeken naar updates kan ook wel even duren.

Op deze manier moet het normaal gezien voor iedereen in BE die NL taal wilt mogelijk zijn om toch de install te triggeren. De eventuele toetsenbordindeling (qwerty i.p.v. azerty) moet normaal gezien achteraf terug te wijzigen zijn.

Laatst bewerkt:
Ook ik krijg steeds na een tijdje installeren het volgende beeld te zien:

Fout Windows 10.jpg Als ik dan op OK druk is alles weg, alsof er niets is gebeurd.

En toch heb ik alles op Nederlands/Nederland staan.

Ik wil W10 installeren via MediaCreationToolx64 op mijn Asus laptop 64 bit met 8GB intern geheugen en op de C-schijf nog 27,6 GB ruimte en W8.1 geïnstalleerd (gekocht).

Wat is er fout? Kan een programma als Norton360 zo'n installatie tegenhouden?

Ook na het uitzetten van Norton360 krijg ik dezelfde foutmelding.

Dan hoop ik dat iemand anders nog een idee heeft, er staat alleen dat het mislukt is zonder verdere info.
In feite kun je er dan niet veel mee. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan