win 2000 installatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosco

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2003
Berichten
101
hallo een ieder,
ik heb een upgrade cd win 2000. ik heb op diverse computers een upgrade gedaan van win98se en dit ging goed. Alleen op een computer gaat de installatie goed maar bij het afronden start hij wel op tot het scherm win2000 prof om vervolgens weer opnieuw te starten en dit proces gaat door. het zijn compaq computers. 80 gig harddisk 320 intern.

wie weet hier een oplossing voor.
 
Tsja, Compaq - dat wordt dan even zoeken. Je kunt met de pc waarschijnlijk wel in Veilige Modus opstarten (op F8 drukken als die balk onderin begint te lopen...) en dan in Apparaatbeheer (rechtsklik Deze computer, kies Eigenschappen, etc.) eens kijken bij welke apparaten vraagtekens of uitroeptekens staan.
 
install win2000

hoi Bavel,
ik kon inderdaad in veilige modus opstarten. ik heb in apparatenbeheer gekeken, maar er stond niks van een vraagteken of iets anders.

hoe nu verder
 
Nog maar een keer opstarten in Veilige Modus;
en dan rechtsklikken op Deze computer en Beheren kiezen. In het volgende venster de Logboeken uitvouwen, en in de logboeken Toepassing en Systeem zoeken naar foutmeldingen - die zullen, als de fout al optreedt bij het opstarten, helemaal bovenin de lijst te vinden zijn.
 
install win2000

Aan Bavel,
in een helder moment vanochtend bedacht ik me dat ik de videokaart er maar eens uit moest halen. En dit blijkt het probleem te zijn want de installatie ging goed.

bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan