win 2000 service pack 2 --> 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Berichten
87
Hallo,

Voor een onderdeel van een project van school moet ik een map (win2k-slipstream) "slipstreamen" ofzo en ik heb geen idee hoe dat moet. Ik het is een service pack 2 en ik moet er een 4 van maken. Ik heb zelf al bijna geen idee waar ik het over heb dus vraag maar raak als je meer informatie moet hebben.

Greetz.
 
Hallo,

Met nlite gaat dit zonder moeite. Download het programma (freeware) en probeer maar eens. Je zult zien het gaat bijna vanzelf.

Ga zo te werk : maak een map aan met een duidelijke naam op uw c schijf
start het programma en kies welke opties je wenst te gebruiken. In jouw geval zou ik, gezien de vraag, enkel slipstreamen van SP4 (SP4 downloaden naar je c-schijf). Maak nog geen iso file aan. Op die manier kan je eventueel nog enkele aanpassingen doen in de file winnt.sif.
Wat ik wel zou doen, is het serienummer, taal, pc-naam, etc... reeds invullen.
Als alles nu in je map staat, start je nlite opnieuw en kies je er enkel voor een iso file te maken. Brand deze op CD (nero lijkt mij het best geschikt hiervoor, iso branden is hier een optie). Je hebt nu een opstartbare cd van W2K met SP4 (unattended setup)
Het lijkt misschien ingewikkeld, maar je zult zien, aan de hand van de wizard van nlite is er echt niet zoveel aan.

Succes
 
Het is niet de bedoeling dat het een iso wordt maar gewoon die map met een setup bestandje. Is dat ook mogelijk of maakt Nlite er zowiezo een iso van?
 
Een iso kan je weer uitpakken met winrar , dus dat lijkt me geen probleem.

Maar even tussen twee haakjes: hoe denk jij na je school problemen op te gaan lossen? Als je steeds om een voorgekauwd antwoord gaat vragen dat leer je daar weinig van ben ik bang.
 
Ik heb zelf wel wat opgezocht hoor maar k wist echt niet waar ze het over hadden.
 
Poon,

Neen, met nlite maak je niet standaard een iso file aan.
Dit is een optie.

En, niettegenstaande dat sarvo daar wel een punt heeft, geef ik je toch gelijk dat je pasklare antwoorden zoekt.

Al doende leert men evenveel, en al zoekend vind je heel wat overbodige en nutteloze informatie. Je moet dan wel zelf uitvoeren natuurlijk anders leer je inderdaad niet veel bij. Na schooltijd kan je beter gaan sporten ofzo ipv weer tussen de boeken en de PC's te gaan zitten.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan