Wil je heel 2000 verwijderen of neem je genoegen met een snelere automatische opstart in XP? Persoonlijk lijkt het mij wel handig om naast XP nog 2000 te hebben, mocht je XP problemen hebbben met een programma dat je dan in 2000 kan draaien. In je boot.ini (als ik mij niet vergis) kan je de voorkeursopstart instellen en instellen hoeveel seconden of miliseconden je de tijd hebt om te kiezen welke je opstart. Als je genoeg hardeschijf heb, dan pas je die toch aan en dan zie je 2000 niet meer totdat je hem even nodig hebt eventueel en boot.ini weer aanpast. Het lijkt mij (gevoelsmatig) link om 2000 te verwijderen als hij op de zelfde partitie als XP zit. Hij zou maar bepaalde bestanden wissen die XP ook gebruikt of bepaalde bestanden die door XP zijn aangepast weer ongedaan maken.... Lijkt mij niet dat je zoiets zomaar doet. Dan zou ik nog beter al je data backuppen, de hele machine wissen en XP opnieuw installeren vanaf een kale machine waarbij je niets erft van je vorige operating systeem en niets kwijt raakt van je nieuwe operating systeem.