Win 7 64 bit blijft hangen op zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
873
Sinds een week doet mijn acer aspire raar; hij liep af en toe vast, of kreeg "The blue screen of Ddath". dit gebeurde niet op specafieke momenten zover ik weet.
De laatste dagen is het steeds erger geworden, als ik de computer opstarte, gebeurde er eerst helemaal niets; (pc ging aan en het beeld bleef zwart) het ligt hoogst waarscheinlijk niet aan de monitor. Als ik vervolgens de stroom er een tijdje afhaalde (minuut of 5) dan starte hij weer op, maar al snel na het opstarten bleef hij hangen en ikk kan hem dan alleen maar uitzetten.
dit laatste komt nu niet meer en blijft hij op het zwarte scherm VOOR de bootscreen van acer hangen, en het beeldscherm gaat in standby(doordat de pc hem geen signaal meer geeft.)

mijn conclusies:
- Alle ventilatoren draaien, en hij word alleen bij de voeding iets warm, de rest blijft zoals normaal vrij koel.
- Ik maak gebruik van een Dual-boot, en in beide Windows 7 ultimate instalaties bleef hij hangen.
- de computer staat sinds een tijd(voor het probleem plaatsvond) op een plek waar die erg warm werd, en heb ik verholpen door hem op een koelere plek te plaatsen, nu blijft hij zoals een computer hoort te zijn koel.
- rand apparatuur afkoppelen helpt niet.
- ik kan niet booten vanaf USB/CD en daarmee systeemherstel of dergelen toepassen
- de processor/harde schijf/ram zal het niet zijn, omdat hij niet boot

Wat kan dit zijn?

alvast bedankt
 
uh oh. Ik denk dat er iets mis is met je BIOS. Zoals je zei, ik kom niet verder dan het Acer boot screen, en ik kan niet starten vanaf USB etc. Dit duidt meestal op een BIOS probleem
Ik ga ff wat googlen. Misschien kan ik een antwoord vinden.
PS. Plaats ff het precieze model van de laptop. Een Acer Aspire heb ik al, maar welke moet ik ook hebben. Kan me helpen.
 
Ik heb een beetje lopen rondzoeken, het zou ook de videochip kunnen zijn die kaduuk is. Hoor je enig geluid als je hem lang laat opstarten? Windows die opstart etc.
Die BSOD kan duiden op een hardware fout, en die was waarschijnlijk van de videochip
Acer is een goed merk, maar met sommige modellen gaan ze soms toch flink de mist in....
Veel succes nog. Stuur hem naar een goedkope, en goede professional. Waarschijnlijk weet hij het antwoord op je vragen.

FLASH DE BIOS NIET
Dat is nog lang niet nodig, en heel gevaarlijk, een slechte flash lijdt tot een ECHT dood systeem...
 
dag ultraware

voor de duidelijkheid
jij zij "ik kom niet verder dan het Acer boot screen" HET BOOTSCREEN KOMT NIET!!! het blijft zwart

ik heb van andere fora dat de Ram weghalen, biosbatterij eruit/erin doen hielp, maar dat deed niks...
ik sta nog steeds voor een raadsel, maar jij denkt dat er dus iets is doorgebrand qwa chipset, als ik je verhaal goed begrijp, en hoe kan ik dit herkennen, zwart op moederbord?!? gesmolten?!?
voor ik iets aan een expert overlaat die eerst voor 60€ zonder resultaat laat doormeten bij een probleem met een andere pc, wil ik toch graag weten waar ik moet zoeken, ik neem aan dus zo'n zwart "plaatje" dat ergens op het moederbord zit

ps: kan dit komen door een te volle hardeschijf op een van de windows parties?

en ik hoor geen foutcode, en het gaat zover ik weet hetzelfde geluid als normaal, alleen de controle piep hoor ik niet(ook geen fout-piep),
 
Laatst bewerkt:
ik heb het een en ander nagezocht, en nagedacht en ik heb wat vragen:

Na een uitgebreid onderzoek in m'n pc ben ik er nogsteeds niet achter of er nou iets doorgebrand/zwart/gesmolten is. :confused:
maar een videochip? zit die in de video-kaart?
is het met die vervangen verholpen?
of is het een qwestie van een nieuw moederbord met zo een nieuwe BIOS?

een ding begrijp ik niet: als het een hardware-probleem zou zijn, dan zou ik een fout-code horen, of als die het doet een korte piep dat er niks is. maar ik hoor geen piep! dus daaruit zou ik afleiden dat de bios kappot is! klopt dat?

alvast bedankt iedereen
 
Dat zou kunnen. Sorry ik kan het vanuit hier echt niet beoordelen. Zoek een professional op, die weet wat het is. En probeer wat van de prijs af te krijge he :thumb::thumb:
:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan