Win 7, 64Kb is niet meer op te starten, HD fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

PietSch

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Mijn Acer Aspire 7740 G (Notebook) start niet meer op. Van alles geprobeerd vanaf CD (systeem hersteldisk, recovery) lukt niet. Ik komniet in Windows hij klapt er iedere keer uit. Waarschijlijk een HD fout want ik krijg de volgende berichten te zien:
An unspecified error occurred;
fall create partion table for 0;
Smart failure Predicted or HD 0: WDC WD50000 BEVT 22 AORTO-(S1)

Is er nog wat aan te doen, of kan ik maar beter een nieuwe HD kopen?

De melding houdt inderdaad in dat de harde schijf het einde van zijn levensduur nadert.
Wat TheKnight vergeten was om erbij te vermelden, maak zo snel mogelijk nog een backup indien u dat nodig acht!

Beste,
Bedankt voor de reacties.
Ik heb Hiren's Boot gebrand, maar hij start er niet van op. Iedere keer gaat hij terug naar het begin en daar krijg ik het verzoek F1 in te drukken. Soms zie ik dan staan "De opstart selectie is mislukt omdat een benodigd app niet toegengkelijk is".
ook "A failure may be imminent".

Nu nog een backup maken lukt niet meer, maar dat is gelukkig geen ramp. Het meeste is gebackuped.
Helaas heb ik geen installatieschijf van Win7, recovery staat wel op een CD maar die pakt hij ook niet, of als hij hem al pak dan breekt hij halverwege af en zitten we weer bij "Druk F1"

De HD is 2,5 jaar oud, valt er dan nog over garantie te praten?
Mvgr,
Piet

Of het einde van de levensduur van de harde schijf onder de garantie valt, is te betwijfelen.
Als de garantie van het bedrijf waarvan je de harde schijf hebt gekocht niet vervallen is, dan zou ik het daar proberen.

Je kunt de harde schijf aankoppelen op een andere computer en op die manier de data terughalen.

Hallo

"De HD is 2,5 jaar oud, valt er dan nog over garantie te praten?"

Je kunt toch zelf controleren of deze schijf nog onder garantie valt op de site v/d fabrikant aan de hand v/h serienummer???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan