Win 7 Bevroren bij kopieeracties

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik heb onlangs een nieuwe pc besteld bij Alternate. Deze hebben ze daar ook in elkaar gezet. Ik heb er nu wat problemen mee. Ik heb al zelf het e.a. uitgezocht maar ik kan niet tot een goede diagnose komen.

Om deze configuratie gaat het:

Kast Coolermaster CM690
Power Coolermaster RealPower M 520W
Mobo Gigabyte P55A-UD3 P55 RG SA
CPU Int Core i5-661
RAM GEIL 4GB 1333-777 K2
HDD 2 x Samsung SPinpoint 1 TB SAT2
VGA Club1GB D5 X HD5770
DVD Samsung 22X SH-S223LBLB
RAID Geen Raid ingesteld.

Bios en drivers naar de laatste versies gebracht toen het probleem voor het eerst opdook.
Bij kopieeracties (met Teracopy) bevriest de computer af en toe. Hij heeft soms nachten staan stampen en kopiëren en is er niks aan de hand. Soms doe ik een kleine kopieer actie en kleng ! Ik heb 1 keer een BSOD gehad en dat was "Driver Power State Failure". Maar die heb ik niet meer teruggezien. In de KB van MS schijnt het bij WinXP te horen.

Voor Win 7 is er niks te vinden.
De andere keren bevroor de PC en moest ik koud rebooten om er weer beweging in te krijgen.

Ik heb toen een burnin test gedaan met sisoft sandra om te kijken wat de pc zou doen.
Die bevroor weer op zo'n 50% van de test. In de logboeken van Windows zijn geen bruikbare aanwijzingen te vinden. Er staat dan een fout dat stroom is uitgevallen en windows niet juist is afgesloten. Duh ! daar heb ik wat aan. Dat was ik zelf.
Wat heb ik tot nu toe gedaan om er achter te komen wat de problemen waren?

Memtest86
DSC_0547.JPG

CPU Video Test met : CPU/Video/Disk Performance Test 5.7
DSC_0550.JPG

Samsung HDD test
DSC_0554.JPG

En bovenstaande is allemaal gelukt. er zijn geen fouten gevonden.
Ik heb niks in het bios zitten veranderen, behalve updaten. En de fail save instellingen geladen.

Voordat ik iets naar alternate kan sturen wil ik weten waar het aan ligt. Ik heb geen zin om de hele kast terug te sturen. Ik kan hem wel gebruiken, alleen is het niet betrouwbaar bij het kopiëren. Het komt niet zo vaak voor dat ik duidelijk de schuld aan de HDD's zou kunnen geven (ook al komen ze prima door de test), of aan teracopy. Als het nu elke keer gebeurde als ik ... deed. Dan was het wel duidelijk te krijgen waar het aan ligt.
Hebben jullie ideeën? Wat nog meer te doen? Vergeet ik nog iets ?
Bedankt. :cool:

Het eerste wat mij opviel is de voeding, 520Watt is over het algemeen voldoende, maar aangezien de videokaart bij gebruik al rond de 100 Watt gebruikt blijft er nog wat weinig over voor de rest. Als de voeding het niet trekt kun je Blue Screens krijgen, de PC kan bevriezen of opnieuw opstarten.

Helaas heeft jouw moederbord geen VGA onboard, dan had je de videokaart er even uit kunnen halen om te testen. Kun je ergens een zwaardere voeding lenen om dit te testen?

Dat BSOD heb ik maar één keer gezien, verder waren het vastlopers.
Als het de voeding zou zijn, zou dit dan niet bij het opstarten al te merken zijn?
Ik heb geen vastlopers als ik bijvoorbeeld een Game speel (Wolfenstein 2009)
Dan wordt er ook meer power gebruikt. Alleen bij kopieer acties.
:cool:

Vooral die laatste kond wel eens intressant zijn.
Ik kan eerst die updates eens installeren, als dat niet helpt.
Ik zal het ding eens met XP installeren, en dan eens kijken wat het doet.
Ik heb dus huiswerk :)

Ik laat weten als ik verder ben gekomen.

Thanx
Aldo

opgelost?

Hallo allemaal
Ik heb eergisteren windows 7 weer helemaal opnieuw geinstalleerd.
Dat heeft kennelijk geholpen. Ik heb al wat kopieeracties gedaan en het gaat allemaal goed.
Ik denk dat er een verotte driver tussen zat ofzo. Maar het lijkt opgelost.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Jammer maar helaas

Dit heeft niet geholpen. Ik heb nog steeds vastlopers. Gisteren waren het de beeldschermen die uitvielen. Maar het is allemaal wel zo willekeurig dat ik er geen chocola van kan baken.
Ik ga hem terugsturen naar alternate en heb voor hun een verslag geschreven. Dat zetik hieronder. Misschien hebben jullie nog ideeën want ik zal hem volgende week pas opsturen.

Misschien dat het opsturen niet hoeft. Zou leuk zijn.

Quote van mezelf.

Ik gebruik windows 7 Ultimate. De PC vanaf het begin al schokken, of staat onder stroom. Dit voel je als je de kast aanraakt. Maar dit is niet altijd het geval, of doorlopend.
Ik dacht dat het eerst aan een ongeaard stopcontact lag waar ik gebruik van maakte maar dat bleek niet zo te zijn, aangezien het het zelfde blijft als ik hem aan een geaard stopcontact hang.

Toen ik de PC net had kreeg ik regelmatig vastlopers. Dat het hele systeem hing/bevroor en je als het ware naar een screenshot zat te kijken. De muis reageerde niet meer, toetsenbord deed ook niks.

Als je afwachten 15 minuten dan veranderde er niks aan de situate. Dus het enige wat hielp was een harde reboot. Als ik dan gelijk in het bios keek dan kwam de temparatuur van zowel de kast als de CPU niet boven de 40 graden uit. In het begin heb ik even gedacht dat het schrijfacties waren naar de harde schijf. Maar daar was ik (nieuwe computer, veel data over pompen) dan ook veel mee bezig. En het gebeurde ook op momenten dat ik niks spannends aan het doen was. Gisteren nog toen ik zat te programmeren. Beide beeldschermen vielen uit, terwijl de pc bleef draaien.
Ik heb eerder deze week een blauw schermd (BSOD) gehad en dat was
Blue Screen DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
Ik heb de PC toen eerst nog een keer helemaal schoon geinstalleerd met Windows 7, laatste updates, laatste drivers, laatste Bios update gedaan. Ik heb de Samsung HDD ES Tool van de website gedownload en op cd gezet en deze gedraaid. Deze gaf geen fouten aan.

Ik ben verder gegaan met testen. Ik heb Hiren Boot cd 10 gedownload en hier hoofdzakelijk mee gewerkt:
Memtest 1.0
Memtest86+ 4.00
CPU/Video/Disk Performance Test 5.7

Deze gaven allemaal geen fouten aan.

Gisteren dacht toen de beelschermen uitvielen dacht ik nog aan de Video kaart, maar het is allemaal te willekeurig dat ik zo’n conclusie niet kan trekken.
Er is ook niet een situatie waarin het altijd optreed.

Het is eigenlijk gebruik maken van de PC tot het weer gebeurd. Maar misschien heb ik te weinig getest, of niet intensief genoeg. Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Ben ook erg benieuwd wat het nu is.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan