win 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik heb een laptop tweede hands gekocht en hier draait vista op.
Ik wil echter windows 7 op deze laptop installeren.
Maar er zit een sata schijf in de laptop.

Nu ben ik bang dat ik na het formateren van de laptop de harde schijf niet meer kan benaderen.
Ik heb wel een windows 7 dvd met diverse drivers er op.

Zal de installatie gaan lukken?
Of moet ik de driver van de sata schijf op een floppy zetten?

Alleen zit er geen floppy driver op de laptop.
Kan die sata driver ook op een usb stick gezet worden en dan via F6 de driver installeren?

Als je het merk en type laptop geeft dan kunnen we het waarschijnlijk met 100% zekerheid zeggen maar ik ben nog geen controllers tegen gekomen die 7 nog niet standaard in zich had zitten of met de generieke driver van 7 niet initieel te gebruiken was.

dus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeg ik dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken

Dat is onder Vista en 7 inmiddels verleden tijd. Op geen enkel systeem ben ik problemen tegengekomen met Sata schijven en Windows 7.

Windows 7 herkent gewoon SATA, dus hier is geen probleem. Het zou wel aan de orde zijn om een driver te slipstreamen als je Windows XP zou gaan installeren.

Overigens bij sommige moederborden kan een instelling in het BIOS worden gewijzigd zodat de harde schijf wordt aangezien als een ouderwetse IDE-schijf. Zoek in het BIOS naar een optie die lijkt op Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface), en zet deze optie uit (kies Disabled).

Oke, ik ben al geruster.
Ik ga het binnenkort gewoon proberen.

Het is trouwens een sony vaio van een jaar of drie oud

Dan is de kans heel groot dat het geen problemen oplevert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan