win 7 naar win 7 crossover network, supersimpel maar het werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

qazwsx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Hallo,

na uren klooien toch maar hier een vraag, met als basisgegevens de volgende:
-beide computers hebben win 7 64bit
-de kabel is crossover en aangesloten
-allebei vaste ip-adressen
-mappen zijn gedeeld
-ik ben niet dom...

toch lukt het niet. Ik wil 'gewoon' alle data enzo van de oude op de nieuwe computer slepen.

In 'netwerk' zie ik 4x m'n computers, elke 2x, bij 'vernieuwen' komen ze terug.
Wanneer ik op de naam van de andere laptop klik krijg ik een melding dat ik geen toegang heb..

Wanneer iemand een stap voor stap uitleg heeft, ik zit er achter dus kan meteen proberen...

Laatst bewerkt:
Open Netwerk centrum, en klik op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Heb je daar alles goed staan?

Hoi,
ze zitten in dezelfde werkgroep en hetzelfde subnetmask (255.255.255.0) ?

Alles nog even nagekeken (voor de zoveelste keer...)
Er waren wat puntjes, maar nog steeds geen resultaat.

Netwerkdetectie in, bestands- en printerdeling in, delen in, wachtwoord uit, thuisgroep geregeld door windows. Instellingen openbaar hetzelfde.
Zelfde werkgroep, zelfde subnetmask.
Ik heb voor de draadloze verbinding en voor de LAN-verbinding 2x 2vaste IP's toegewezen, dus draadloos 192.168.2.2 en --2.4 en voor de LAN 192.168.2.3 en --2.5.
Standaardgateway 192.168.2.1 voor draadloos en LAN.
Het voor de LAN gevonden netwerk heet 'onbekend netwerk' en is een 'openbaar netwerk', ik kan daar (nu) niks aan veranderen.

Ik krijg dan wel de melding:
meerdere standaardgateways zijn bedoeld als redundantie voor een enkelvoudig netwerk. Deze gateways werken niet als ze op twee aparte, niet met elkaar verbonden netwerken zijn aangesloten.

Wanneer ik kies voor 'netwerk'zie ik de beide computers, ik kan ook de gedeelde mappen zien maar ik kan ze niet benaderen/openen, dan krijg ik de melding 'geen toegang tot \\LAPTOP\map bla bla...

De directe verbinding heeft geen standaard gateway nodig. In principe kun je gewoon \\192.168.2.5 in je explorer typen en ga je naar de andere computer.

Om routing issues helemaal uit te sluiten is het zelfs beter om de twee vaste verbindingen op een ander lan in te stellen. bijvoorbeeld 192.168.3.1 en 3.2 en dan bij voorkeur het ipadres direct gebruiken en niet windows laten beslissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan