Win 7 op 2e HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik heb hier XP Home draaien en nu wil ik Win7 op mijn 2e HD zetten.
Aangezien deze pc door nog 1 persoon wordt (werk) gebruikt wil ik niet dat deze persoon
een keuze moet maken via een dubbel boot menu bij het opstarten. (mits mogelijk)

Zit er ook een outlook Express in Win 7?

Is dit mogenlijk en hoe?

Wil je alleen nog windows 7 gaan draaien? Of kijft xp er naast staan?

1. Ja, je kunt het op een 2e harde schijf installeren
dit kan ook op een andere partitie van de bestaande harde schijf

2. Outlook express zit niet bij Windows 7, deze is wel te dowoaden (google op: outlook express Windows 7)

3. Om het opstartmenu uit te schakelen (standaard dualboot) ga je naar computer-> eigenschappen -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen.
Hierbij vink je 'lijst met besturingssystemen x seconden weergeven' uit.

Bedankt voor de reactie,

Ik wil ook xp blijven gebruiken.

Wat mijn bedoeling is dat de andere gebruiker gewoon met xp opstart en dat ik een keuze mag maken of met xp of W7.

Je kunt die keuze niet per gebruiker 'sturen' met de standaard Windows 7 bootmanager.
Wat je wél kunt doen is ervoor zorgen dat voor 'die andere gebruiker' er geen mogelijkheid is om in te loggen op W7. Dus dat je geen account aanmaakt voor hem en dat jouw account (+ dat van de Administrator) in W7 een wachtwoord hebben dat niet bekend is bij 'die andere gebruiker'. Kort gesteld: Je zorgt ervoor dat 'die andere gebruiker' niets kan met W7, behalve de pc herstarten of afsluiten vanaf het inlogscherm. En als hij herstarten kiest, dan krijgt hij het keuzemenu van de bootmanager van W7 waar hij alsnog XP kan gaan kiezen.

Overigens kun je ook gewoon een afspraak maken dat alleen XP bedoeld is voor hem.

Tijs.

Dan zij het zo met een deal boot.
Ik ben er ondertussen al mee aan de slag gegaan en met de instalatie van w7 was er ook geen optie die een mogenlijkheid aangaf dat mijn wens zou worden verhoord.

Mag ik jullie bedanken voor de support :thumb:

[...]Mag ik jullie bedanken voor de support :thumb:

Graag gedaan.

Graag je vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan