Win 7 overschreven door Win 8 evaluatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Berichten
162
beste helpmij

ik heb hier een groot probleem,
ik heb namelijk gisteren een evaluatie van windows 8 geinstalleerd, maar die installatie heeft mijn originele windows 7 installatie over geschreven.
hoe krijg ik de oude windows 7 installatie met alle voor geinstalleerde software van asus terug?(ik wil de windows 7 wel als second boot hebben)
en als ik windows 8 opstart en de niewste driver voor mijn videokaart installeer, dan krijg ik een zwart scherm als ik op accustroom ga, hoe repareer ik dit?

mvg Gerjan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hiervoor heb je 2 partities nodig, maak een 2e partitie voor windows 7 aan. geef deze zoveel opslag als je zelf wil. ofc wel minimaal 50gb ong

installeer op die partitie windows 7 en laat hierbij de andere partitie waar windows 8 op staat staan.

indien dual boot niet automatisch wordt gemaakt moet je dat in MSCONFIG aanpassen onder het tabblad computer opstarten.
 
als het goed is heb je een CD bij je laptop gekregen die al deze software bevat. daarmee kun je deze eenvoudig en snel terug zetten.
 
Herstel de laptop naar fabrieksinstellingen d.m.v. een speciale toetsencombinatie (zie je handleiding). Maar daarna een 2e partitie aan en zet daar Win 8 op, dan heb je automatisch een dualboot en hoef je niks aan te passen.
 
als ik een 2e partitie maak dan zet hij windows 8 automatisch naar de 1e patitie
en hoe los ik op dat windows 8 telkens afsluit?
 
Jammer dat je de uiteindelijke oplossing niet met ons deelt. :eek:
 
Ik heb hem doormiddel van ee cd geboot en daardoor geinstalleerd nu heb ik geen problemen meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan