Win 7 Pro start opnieuw op en/of start niet goed door..

Status
Niet open voor verdere reacties.

twango

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Hallo,

Ik zit met een probleem:
na het upgrade van win XP naar Win 7 pro start mijn computer of tot aan het windowslaadproces op en start zichzelf vervolgens opnieuw op, dit herhaalt zich vervolgens een tijdje of hij start niet goed door, dan duurt het zeer lang voordat windows daadwerkelijk laadt (in de tussentijd heb ik dan een zwart scherm). Eenmaal wanneer windows er dan voor is, werkt de computer perfect en loopt ie verder ook lekker. Alleen is dit opstart proces zeer irritant. Nu heb ik dit probleem gegoogled en heb ik al een paar dingen gedaan:

-Bios gereset (Batterijtje uit het moederbord gehaald), dit werkt aanvankelijk totdat ik de stroomkabel uit mijn pc trok en hierna weer opstartte kreeg ik hetzelfde probleem.
- Computer gedefragmenteerd

*-Herstelproces heeft weinig nut, aangezien ik dit probleem al heb sinds in Win 7 pro er heb opgezet.

Geen idee of ik dit probleem in de juiste topic heb vermeld, alleen door het google werk vermoed ik problemen met de bios of verkeerde instellingen in de bios.

Daarnaast ben ik niet heel handig in de omgang met computers, ik heb mezelf nu een beetje geschoold, omdat ik het wel leuk vind (het probleem natuurlijk niet). Mocht iemand mij kunnen helpen zou deze het mij dan "duidelijk" willen uitleggen wat ik moet doen?

BVD!!

Het kan een conflict zijn tussen moederbord en harde schijf. Heb je de computer in ide mode draaien (in de bios)?

Ide is de meest compatibile mode. Het kan ook een probleem zijn met de consendatoren op het moederbord. In zo'n geval gaat het om een hardwarefout en kan het niet makkelijk opgelost worden

@twango,

Welkom op Helpmi.nl

Je vraag even in de goede sectie gezet hoort hier even beter thuis .

Laatst bewerkt door een moderator:
@wampier
Volgens mij heb ik hem in RAID draaien, maar of dit hetzelfde is met wat jij bedoelt weet ik niet. Ik zal wel even in de bios kijken, dan geef ik je het antwoord.
@Modag
Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je geen schijven in RAID hebt zou ik proberen in IDE mode te gaan. Mogelijk is het je raidcontroller die het probleem veroorzaakt.

Als je geen schijven in RAID hebt zou ik proberen in IDE mode te gaan. Mogelijk is het je raidcontroller die het probleem veroorzaakt.

Geen idee of ik dat heb of niet, anyway, ik heb dit geprobeerd, maar het geeft niet het gewenste effect, alleen merk ik wel dat hij soepeler/sneller het begin proces boot. In ieder geval bedankt voor je bijdrage!

Dan blijft er niet veel over behalve kapotte voeding of moederbord. Je kunt eens proberen om iets als een linux boot CD (of willekeurig andere boot CD) te gebruiken en kijken of hij daarmee wel doorstart. Als hierbij dezelfde effecten optreden vrees ik toch voor een hardware probleem/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan