Win 7: problemen: Niet vernieuwende Verkenner, codecs Winamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heer Coen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Goedenacht inmiddels:

Ik ben nieuw op het forum dus het spijt me als ik mijn vragen niet op de correcte locatie plaats.

Betreffende verkenner:

Als ik een wijziging doorvoer (een bestand kopieer/verplaats) dient verkenner constant vernieuwd te worden om resultaten te zien. Hoe is het dus op te lossen om als je een mp3'tje bijvoorbeeld naar ''mijn muziek'' kopieert ook meteen te zien zonder dat verkenner vernieuwd/herstart dient te worden?

Verder is verkenner heel traag toegankelijk in IE als ik een afbeelding wil opslaan van bijv. 700kb moet ik ruim 20 sec wachten voordat het scherm met ''opslaan als'' in beeld komt waarna het opslaan ook nog even duurt (speedstest 27,67mb/sec). Overigens kan .exe bestanden of zipjes binnenhalen wel weer heel snel.
Verder als ik afbeeldingen opsla in ''mijn afbeeldingen > bibliotheek'' wordt als defaultnaam ''untitled'' met bitmapextensie gebruikt. En ik ben er zeker van dat de de sites waarvan ik de afbeeldingen meeneem normaal de namen al toewijst en een jpegextensie gebruikt. (opslaande op interne hd)

Betreffende Winamp (Pro):

Na ruim 5 versies zowel pro als free te hebben geprobeerd krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om WAV bestanden en ASX/ASP bestanden af te spelen. (ook zogenaamde .mms streams van radiozenders. Zie www.radiotuner.fm, dan .ASX bestand van Radioveronica)

Dit was/is wel zo op Vista. Het K-litecodec pack is geinstalleerd maar dient deze aan winamp gekoppeld te worden? Zo ja, hoe? WMP speelt overigens wel veel af maar is niks voor mij qua gebruiksmogelijkheden. Op vista (andere boot) is het echter geen probleem de asx en asp en wav's af te spelen maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik het heb gedaan (en of het toen nodig was)

Wat ik verder nog te weten ben gekomen is dat winamp ook geen .AVI files afspeelt. (wordt na 0.00 speeltijd beeindigd)

Specs:

Toshiba X300-14F
Q9000, 4gig ram,
Dualboot Vista x64 Home Pr. + Se7en x64 ult.

UAC = volledig uitgeschakeld
640gb intern
500gb extern (usb)
1500gb extern (esata)

Bij voorbaat dank voor alle hulp die jullie me bieden!

Met vriendelijke groet,

B.Coen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan