win 7 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
1.247
na windows 7 te hebben geinstalleerd op een laptop met 512 mb ram (weet het maar was gewoon om te kijken hoe het draait op 512) kon ik opstarten wat redelijk snel ging en de drivers werden automatisch geinstalleerd en eventueel geupdate via windows update.
let op ik had geen serial gebruikt dus gewoon 30 dagen trial omdat het te kijken was hoe het draaide.
maar na een reboot van een update starte hij niet meer op. het lampje van de hd ging uit en aan. meer niet net als hij op standby of zo staat. maar hij reageerde nergens op misschien een oplossing.
het ging btw om de ultimate version van 7
 
heb ik al geprobeerd maar geen resultaat gebeurd nog steeds niks.
 
Hoi !

Deze: /RebuildBcd
Met de optie /RebuildBcd worden alle schijven gecontroleerd op installaties die compatibel zijn met Windows Vista. Als u deze optie kiest, kunt u aangeven welke installaties u wilt toevoegen aan het BCD-archief. Gebruik deze optie om de BCD helemaal opnieuw op te bouwen.
moet zeker lukken.

Zo niet: heb je 'n hardware-probleem.

Greetz,

Harry.
 
heb ik geprobeerd en lukte niet. het rare is hij starte net 1 keer maar daarna weer niet.
en om elke keer deze oplossing te gebruiken wordt je ook gek van iemand nog een idee?
 
Hoi !

Quote:..........Zo niet: heb je 'n hardware-probleem. Einde Quote


HDD al getest ?


Greetz,

Harry.
 
hd werkt wel en is in orde had hem voordat ik windows 7 ging installeren eerst even chekdisc of zoiets laten draaien. en daar kwamen geen errors of zo uit. en windows xp werkt nu ook niet meer (wou dualboot en werkt e niet hoe kan je de bootsector opnieuw installeren voor xp?
 
Hoi !

Opstarten vzan de XP-CD, herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/314058/NL (scrollen naar o[ptie 2).

Achter de prompt:

Fixboot

Fixmbr

Exit

alles gevolgd door Enter.

Nu start alleen XP nog op.......

Hoe groot is trouwens de partitie waarop je Win 7 (ook nog Ultimate, denk ik ?) hebt geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.
 
partitie was 60 gb
nog bedankt voor fixboot ga het vanaovnd proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan