Win 7 veilige modus forceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord en processor enz enz.
Ik wil de oude win 7 versie opstarten. Ik weet dat dat problemen op levert en het eerste begint al bij het opstarten.
Ik zou nu graag in de veilige modus willen opstarten en kijken waar ik eindig.
Alleen ik kom daar niet in. F8 werkt niet. Ik krijg opstartherstel als optie en gewoon opstarten.
Allemaal logisch, maar is het niet mogelelijk om in de een of andere manier in de veilige modus te komen?

Een herinstallatie is verder onontkoombaar, maar ik wil gewoon wat experimenteren.

Alvast bedankt voor enige suggestie.
 
Hoi kostenzer,
Jij hebt zeker moederbord van ASUS ?. Als da wel zo is moet je eerste bij opstarten op F9 drukken en dan
word je gevraagd om F8 drukken. Dan kreeg je wel mogelijkheid om in vellige modus opstarten.
Succes...
 
Laatst bewerkt:
Hallo mieral,

Ja Asus M5A97 R2.0
Maar helaas, F9 constant drukken en F9 herhaaldelijk inderukken, steeds weer het scherm wat ik altijd al kreeg.
 
De truck met msconfig was me bekend, alleen ik kan niet booten.
Alle andere functie toetsen werken.
F8 is de eerste keer voor het bootmenu.
 
Weet je wat je nog kan proberen (bij mij lukt dat ook wel) PC koud sluiten met aan/uit knop.
Dan kreeg je misschien ook mogelijk om in vellige modus te starten.
Succes..
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook al geprobeerd.
Met aanuit knop, enkele seconden vast houden en met het netsnoer, gewoon uittrekken tijdens het booten waar het win logo opgebouwd wordt. Veel verder komt hij namelijk niet.

Bedankt voor alle suggesties.
Ik stop er mee, kost te veel tijd.
Ik ga met het onvermijdelijke nieuw installeren beginnen. Nadeel, je krijgt dan weer zoveel updates voor de kiezen.
Maar dat mag de pret niet drukken.

Als de installatie klaar is meld ik nog wel even of F8 het nu wel doet.


En ja, na de installatie werkt weer alles perfect.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan