Win 7 ziet printers niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kobuz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kobuz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
"Wanneer ik naar "apparaten en printers" ga zie ik helemaal niets, een leeg wit scherm. De loader bovenaan loopt tot het einde en dan niets meer"

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijkt me een heel irritant spooler-probleem te zijn, waardoor Windows dus helemaal de mist ingaat met zijn printers. Best lijkt het om te verifiëren dat de spooler-service aan 't lopen is, en ervoor te zorgen dat deze ook automatisch start bij 't booten van je systeem:

- Via Start > Run het commando services.msc ingeven
- Het Services-venster zal hierdoor verschijnen. Ga hier naar de entry Print Spooler.
- Hier kan je nu al checken of de spooler momenteel loopt (Status = Started = OK)
- Rechtsklikken op deze entry en Eigenschappen aanduiden
- In het venstertje dat nu verschijnt zorgen dat bij Startup Type de waarde "Automatic" staat
- Nu enkel nog op Apply drukken, en daarna je systeem eens herstarten

Hopelijk lost dat het probleem op.. Indien niet, dan laat je 't maar horen natuurlijk.. :)

Hoi WouterKabouter !! (leuke naam trouwens !!)
Hartelijkdank voor je reaktie
Was het maar zo eenvoudig, de spooler draait namelijk naar behoren.
t' vreemde is dat als ik naar het printeroverzicht menu gaat er geen printers staan...terwijl er echt 2 geinstalleerd zijn, en deze werken ook als je iets moet printen in Word of zo..rara
Ik dacht slim te zijn...en de computer in veiligemodes opgestart...start ik de printerspooler handmatig.. en alles werkt...nou jazeg...
terug naar normaal... helaas pindakaas... na lang wachten geen printer te zien (dat wachten kort ik som dan ook mmar in door op het kruis te drukken in de zoek regel)

je hoort er wel van...ik ben benieuwd..
groetjes

@Kobuz
Hoi,
welkom op Helpmij
je hebt het topic van een ander overgenomen wat niet netjes is.
Lees nog eens goed de voorwaarden en de huisregels/handleiding van Helpmij door.
Omdat je pas nieuw bent zal ik je topic een eigen plaats geven. Denk daar in het vervolg even aan als je een vraag plaatst.
Succes verder met je vraag.
Mvg,
Mik Zjegger
Mod Helpmij

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan