Win 7 zwart scherm na [opnieuw opstarten]

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb Win7 Ultimate geïnstalleerd over XP-home heen. Alles werkt maar wanneer ik [opnieuw opstarten] kies na bijv een update blijft de pc hangen in een zwart scherm.

Verder werkt alles naar behoren. Doe ik hem normaal uit en dan aan, dan is er niets aan de hand.

Intel P4 2.3Ghz
750MB DR (wordt 2GB)

Waar kan zoiets aan liggen?

U zegt dat u win7 over xp heen heeft geinstalleerd. ik neem aan dat u daar mee bedoelt dat u de partitie waar eerst XP in stond heeft alten formateren door de installatie routine van Win 7 en vervolgens Win 7 bent gaan installeren? Als u dat niet zo heeft gedaan, dan zou dat vreemde gedrag wel eens daar vandaan kunnen komen.

Oh, en 750MB is echt te weinig voor Win 7. Ik weet niet of de door u gemelde fout daar door komt, maar echt goed lopen zal het niet. 2GB is het absolute minimum. 4Gb is beter.

T viel me pas later op dat er door w7 niet is gevraagd te formatteren. dat zag ik toen ik de map windows.old tegenkwam :( . Kennelijk heb ik alleen een update gedaan. Uithuilen en overnieuw beginnen lijkt een optie...

Die 750mb-tjes zijn een tijdelijk probleem.

Nou, een echte update doet Win 7 so-wie-so niet, dus dat zal niet direct het probleem zijn, maar er zijn nu wel allerlei overbodige zaken blijven hangen.
Overigens, nu ik er wat over nadenk, zou dat krappe geheugen toch wel het probleem kunnen zijn. Die PC staat nu te swappen bij het leven bij elke handeling die ie verricht. Updates worden vaak bij een herstart verwerkt door Windows. wie weet dat ie dan in ademnood komt met zo weinig geheugen.

Dan wachten we het pakje van PostNl (2GB) maar af voor we verdere actie gaan ondernemen.
Overigens is het niet alleen bij herstarten na een update dat de boel hangt, maar na elke keer herstarten. ook als ik hem helemaal laat uitratelen, en herstart.

Bedankt voor t meedenken...

Laatst bewerkt:
2GB ingeprikt, geen verbetering.
Onboard videokaart geprobeerd, geen verbetering.
Reserve videokaart geprobeerd, geen verbetering.
Tijdens het "hangen" bleef het 2,5" floppydrive-lampje branden, dus 2,5" floppydrive losgekoppeld, geen verbetering.
BIOS teruggezet naar standaard instellingen, geen verbetering.
BIOS teruggezet naar optimale instellingen, geen verbetering.
Alle overtollige pci-kaarten en usb-apparaten verwijderd, geen verbetering.

Win7 opnieuw geïnstalleerd (formateren-optie gevonden :) ), geen verbetering.

Ik laat het zo, het is niet zoals het hoort, maar er is mee te leven.

Vraag gaat naar "opgelost" ook al is hij dat niet. Bedankt voor de inbreng.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan