Win 8.1 : kan niet meer inloggen met juiste ww - hoe pc opgestart krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
inlogprocedure blijft hangen bij invoer van juist ww. Het wieltje blijft maar ronddraaien, urenlang al geprobeerd.
Internetverbinding is er wel gezien ik met ander apparaten draadloos kan werken. De modem werkt ook want die is net getest via telenet.

In opstartscherm, melding met uitroepteken, 'kan netwerk niet vinden'.
Heb jammer genoeg geen bootdisk of ander disk.

Kan ik een boot maken op USB van een andere pc of laptop (die niet van mij is) om daarmee mijn pc aan de praat te krijgen? En hoe doe je dat dan?

Beste Sherpa14,

Bij het opstarten van de computer, druk herhaaldelijk F8 dan moet u een menu zien uw computer herstellen kies dat en voer het uit stap voor stap.
kijken of dat uw probleem oplost.

Ook dit werkt niet. Drukken op F8 heeft geen effect. Hoe traag of snel of hoeveel ik de knop indruk , er komt geen ander menu tevoorschijn!

Zijn er nog andere mogelijkheden?
Ben alvast heel dankbaar dat u op mijn vraag reageert !

Veilige modus Windows 8

De eerste mogelijkheid om de veilige modus in Windows 8 te starten is door de computer te herstarten middels het ingedrukt houden van de Shift toets, hiermee komt u direct in het opstartmenu uit.

Herstart de computer met de Shift-toets ingedrukt.

Probeer dit eens

Die truc met de Shift toets werkt (bij mij in elk geval) niet bij Win 8.1.

Als de pc voorheen wel goed werkte kun je het proberen met systeemherstel.

Je komt in systeemherstel door de pc in de aanloop naar windows (dus bij het opstarten) 3x uit te schakelen met de aan/uit knop.
Bij de derde maal kom je in het menu systeemherstel.

Beste ErpCity,

Als het goed is moet je het via echt het afsluit menu doen waar je zeg maar de optie hebt om opnieuw opstarten , afsluiten, slaapstand, daar moet je shift indrukken en dan op opnieuw opstarten kiezen.

Start hem op zoals je deed.... maar hij logt dus niet in.
Als ie opgestaart is tot dat punt .... druk dan de powerknop meer dan 4 seconden in... dan gaat ie helemaal uit.
Grote kans dat je bij het opstarten dan wel automatisch de optie "veilige mode en zo" aangeboden krijgt net als normaal met F8 zou moeten komen.

@sherpa14
Heb je deze vraag per ongeluk op opgelost gezet?
Zo nee kun je dan een terugmelding geven hoe je het hebt opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan