win 95 /98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Ik heb een comp met win 95 erop en wil daar win 98 opzetten , waar zou ik dan op moeten letten
en hoe doe ik dat dan.?


jan
 
Je moet in ieder geval zorgen dat je alle driver cd's compleet hebt. Dus van je geluidskaart, videokaart enz.
Ook is het altijd veilig om een opstartdiskette te hebben die cdrom ondersteunt. Die kun je maken op www.bootdisk.com . Je kunt je schijf formatteren en dan de windows cd erin doen. Je moet dan wel de bootvolgorde in het bios veranderen dat hij van cdrom moet starten
 
Geplaatst door Tanja1968
.
Ook is het altijd veilig om een opstartdiskette te hebben die cdrom ondersteunt. Die kun je maken op www.bootdisk.com . Je kunt je schijf formatteren en dan de windows cd erin doen. Je moet dan wel de bootvolgorde in het bios veranderen dat hij van cdrom moet starten

Je raad aan om een bootdisk te gebruiken met cdrom ondersteuning en als win98 geinstalleerd dient te worden om het dan via de cd te doen?

Als een cd bootable is hoef je niet op te starten met een bootflop.

Het makkelijkst is wel om op te starten met een bootflop en dan windows installeren
 
Niet iedere windows cd is dacht ik bootable. Ik raad mensen daarom altijd aan om voor de zekerheid een bootdisk te maken (achteraf lukt het natuurlijk niet). Het makkelijkste vind ik om het via het bios op te starten van cd. Maar niet iedereen weet natuulijk hoe je dat moet veranderen, en dan is de opstartflop weer handig
 
95/98

Kan dit altijd het is al een ouwetje en ben er dacht ik al eens eerder mee bezig geweest en aan de buitenkant staat geschikt voor win 95 dat maakt allemaal niets uit.
Ik wilde het eigenlijk doen om een probleem met een verouderd bestand op te lossen, hierdoor kan hij word en excel in officce niet starten.

Dacht ik zet ik win 98 erop en klaar is de wel bekende kees, maar ik ben ietswat voorzichtig geworden.

Kom je niet in de knoei met je schijfruimte.? e.d.

graag jullie reactie.



Jan
 
......Geschikt voor win95. Waarschijnlijk was er toen nog geen win98:) En wat die schijfruimte betreft, je wilt toch ipv win95 win98 hebben? Die zal iets groter zijn. Hoeveel MB/GB heb je? In principe moet het altijd kunnen mits je genoeg harde schijf ruimte hebt en genoeg intern geheugen. Ik weet niet uit mijn hoofd wat het minimum is voor win98.

Dat probleem van dat verouderde bestand weet ik niet wat je bedoelt en ik weet ook niet of dan je probleem opgelost is.
 
win 95/98

Ik heb een harde schijf van 1.19 Gb dat lijkt mij geen probleem maar een geheugen van 16.0 MB dit lijkt mij met mijn leken verstand een beetje weinig, Klopt dit......?

Jan
 
Ja 16 mb is niet overdreven veel, het zal wel 'draaien' maar verwacht er geen snelheidswonderen van.
Ik weet niet welk probleem je hebt met het verouderd bestand hebt, misschien is hier een olpossing voor zoeken handiger. Als het b.v. gaat om windowsinstaller bestanden, daar zijn nieuwere versies bij microsoft voor te downloaden.
 
win 95 / 98

Ik had het probleem met ole aut 32.dll dat ik excel niet kan openen, dit probleem is nu opgelost win 98 geinstal alleen slaat hij nu regelmatig vast en dit komt vlg mij door te weinig geheugen ( office 97 pro erop gezet)
hoeveel geheugen zou dit probleem oplossen?

jan
 
32mb is eigenlijk het minimum om win 98 te draaien, wil je iets meer snelheid en programmaruimte moet je toch wel aan 64 mb denken.
Blijft nu dus nog de vraag welk soort geheugen heb en is dat nog te krijgen.
 
Dus ik heb veel te weinig, het soort geheugen kun je toch zien aan de kleur wit blauw of zwart, ?
en gewoon geheugen over zetten uit een ander oud beestje? moet toch mogelijk zijn.

jan
 
Als je b.v. EDO-ram hebt, dan heb ik nog wel 32mb (2×16) voor je liggen.
Tijdens het opstarten zie je in het bios post scherm meestal staan hoeveel en welk geheugen je hebt.
 
ik hem even aan slingeren.

dat gaat zo snel voorbij dat red ik even niet.

die kleueren zegt niets. en als ik hem er even uithaal?
 
kleuren zegt niets, er uit halen ook niet, er bestaat namelijk nog wat geheugen wat er uiterlijk precies hetzelfde uitziet maar wel degelijk verschillend is.
Je hebt b.v. 72 pins FastPage (FP) geheugen, dit ziet er uiterlijk exact hetzelfde uit uit 72 pins EDO ram.
Je kan tijdens het opstarten op pause drukken, het scherm blijft dan staan, daarna op spatie en hij start verder.
 
misschien toch?

Ik heb nog een aanvulling over geheugen eruithalen. Ik heb hier nog oud geheugen liggen, en daar zitten allemaal stickertjes op van de fabrikant. Hier 1 bijvoorbeeld voor mijn neus met : pc100 64mb 8M*8 SDRAM. Dus misschien dat het er toch opstaat? Zo ook heb ik ze van 16 MB gehad met stickertjes erop.
 
Misschien wel, maar ik heb hier nog een 100 reepjes FP en EDO liggen waarbij op 90% helemaal niets op staat, maar je kan natuurlijk geluk hebben.
 
win95/98

ik heb er één uit er zit wel een stickertje op msc 2097
9322104rd-6
1.05167.99.14

dit is wat er op staat, mij zegt het niets, misschien één van jullie.


jan
 
Mij ook niets, helaas. Ik kan er ook niets zinnigs over vinden op Google.
 
De makkelijkste manier lijkt mij nog steeds, even goed kijken bij het opstarten, maar als je dat niet lukt kan je ook nog aida gebruiken.

http://aida32.org/
 
win 95 / 98

nou het hel spulletje draait nieuw gehuegen er in gezet, en hij werkt, alleen de monitor herkende hij niet gelijk ik weet niet of er nog drivers bij moeten maar nu doet hij het dus laat ik hert maar zo

iedereen bedankt.

jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan