win 95 installeren????

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlinder100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Berichten
3
hallo allemaal. ik heb van mijn zwager een p.c gehad een 486dx2, daar stond volgens mij win 95 op, maar hij deed het niet meer, nu ben ik bezig geweest, eerst de c schijf geformateerd en opnieuw win 95 erop een bootdisk van bootdisk.com gehaald, maar halverwege de installatie zegt win 95 tekort schijfruimte bij de optie of ik standaard of minimaal of laptop of aangepast wil installeren, hij geeft dan aan dat ik nog 127mb schijfruimte heb en dat ik minimaal 159 mb nodig heb. ok. maar er altijd gedraaid met de p.c hoe komt het dat ik nu zo weinig ruimte heb? hoe krijg ik meer ruimte om win 95 te kunnen installeren. ik kom nu niet verder dan het opstartscherm. alvast bedankt
 
Denk dat hij toendertijd met de floppy versie er op gezet is.
deze oerversie bestond uit 20 floppy's en bevatte een kale versie zonder explorer en een hoop bureau accesoires zodat deze slechts een slordige 70 mb nodig had.
Dit was als alternatief bedoeld toen de win 95 a versie uitkwam voor diegene die een computer zonder cdrom hadden
daarna zijn er nog een win95 b en c versie uitgebracht
en tja iedere versie was weer uitgebruider als de vorige.
probeer eens uitgekleed te installeren.
Maar denk dat als het lukt je niks meer overhoud om andere dingen te installeren.
probeer eens een oude hd van 400 of 500 mb te kopen op een 2e hands site voor een euro of 10 ben je van veel problemen verlost .
Grotere hd kan ook wel maar dan zit je misschien weer met bios problemen.
 
win 95 installern

bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je met uitgekleed installeren ik heb alleen een opstartdiskette en de c.d van win 95. kan ik via internet aan die diskettes komen waar jij het over hebt Vogelman.
 
met uitgekleed bedoel ik minimale installatie dus zonder een hoop bureau accessoires en geloof dat je ook nog aan kan geven zonder explorer.
Wat betreft die diskettes die waren op een speciaal formaat gezet zodat ze niet met een normale 1.44 disk gekopieerd konden worden.
Zijn er dus weinig van in omloop, ben ze nog wel eens tegen gekomen als zip file op een site, heb ze toen nog gedownload maar kan ze niet op disk zetten omdat ik mijn diskettes niet op 2.88 mb kon formateren.
Denk dat er echt nog maar weinig in omloop zullen zijn.
Zal ook wel zo zijn dat er weinig geheugen in die computer van je zit, zodat hij ook nog een gedeelte van je harde schijf als swapfile gebruiken moet
Want volgens mij moet hij normaal passen op 170 mb.
 
ik heb het voor elkaar gekregen, ik heb nogmaals een keer fdisk gedaan toen weer format c: en toen had ik 407mb dat is het totaal. inderdaad staat er erg weinig geheugen in 4mb ram geheugen. bedankt voor je reactie en de uitleg
groetjes vlinder100
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan