win 95 start opnieuw op nadat er een diskette ingestopt wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyrox

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2003
hoe kan een win 95 opnieuw opstarten nadat ik er een diskette induw???

nog nooit mee gemaakt. heb voor de rest niks gedaan met diskette station of instellingen. kan me ook niet herrineren dat ik software heb geinstalleerd die ook maar een beetje met dit probleem te maken kunnen hebben..

iemand???

Met een specifieke diskette of alle diskettes.

Titel van je vraag is; Win 95 start opnieuw op nadat er een diskette ingestopt wordt. (mededeling).
Je gaat dan echter verder met een vraag, hoe kan ik win 95 opnieuw opstarten?

Wat is nu precies je probleem?
Reset je PC als je een diskette in je PC doet en deze probeert te lezen?
Of je zet je PC aan met een diskette in de PC en win 95 wil vervolgens niet starten?

Als dat laaste het geval is moet je de PC gewoon starten zonder en diskette in de PC en deze pas later plaatsen. Als je de PC aanzet gaat deze op zoek naar het besturings systeem, hierbij zoekt hij mogelijk (afhankelijk van instellingen in het Bios) eerst op de diskette, vindt hij daar echter niets blijft hij hangen en moet je de PC opnieuw opstarten. Dit blijft natuurlijk fout gaat tot je de disk er uit haalt.

Je zou de instelling in het Bios kunnen veranderen, beter is het echter om een PC nooit met een diskette er in starten (zeker niet als je die bv ook op school of werk gebruikt) de kans zo een virus op je PC te krijgen is niet ondenkbeeldig), maar deze altijd pas later te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Titel van je vraag is; Win 95 start opnieuw op nadat er een diskette ingestopt wordt. (mededeling).
Je gaat dan echter verder met een vraag, hoe kan ik win 95 opnieuw opstarten?

Wat is nu precies je probleem?
Reset je PC als je een diskette in je PC doet en deze probeert te lezen?
Of je zet je PC aan met een diskette in de PC en win 95 wil vervolgens niet starten?

Als dat laaste het geval is moet je de PC gewoon starten zonder en diskette in de PC en deze pas later plaatsen. Als je de PC aanzet gaat deze op zoek naar het besturings systeem, hierbij zoekt hij mogelijk (afhankelijk van instellingen in het Bios) eerst op de diskette, vindt hij daar echter niets blijft hij hangen en moet je de PC opnieuw opstarten. Dit blijft natuurlijk fout gaat tot je de disk er uit haalt.

Je zou de instelling in het Bios kunnen veranderen, beter is het echter om een PC nooit met een diskette er in starten (zeker niet als je die bv ook op school of werk gebruikt) de kans zo een virus op je PC te krijgen is niet ondenkbeeldig), maar deze altijd pas later te plaatsen.

NEE...

ik zei hoe kan "een" windows95 opnieuwe opstarten als je er een diskette inpropt.

ik snap best wel dat je niet met een diskette meot opstarten en dat je dat aan kunt passen in de bios enz enz.

maar wat nou als hij gewoon opnieuw opstart zodra je er een diskette instopt.

ANTWOORD:

Hij maakt kortsluiting ergens mee. diskette station vervangen. en hij deed het weer

toch bedankt allemaal !

... Wat nou NEE, eigenlijk dus toch JA.

Win 95 starte niet opnieuw, je PC resette (door een hardware probleem), met als gevolg dat windows ook opnieuw opstart, vandaar ook mijn vraag wat nu echt het probleem? Probleem had niets met windows 95 te maken.
Oorzaak en gevolg...

N.b. je zou eens moeten weten hoeveel mensen niet weten dat ze een pc niet met een diskette er in moet aanzetten, en als je dat toch wilt je e.a. in het bios moet veranderen, maar goed dat was in dit geval niet van toepassing en ook meer als optie beschreven voor het geval dat dat het probleem was. :)

Mooi dat je zelf de oplossing voor je probleem hebt gevonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan