win 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiel

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
203
ik heb een HD met een beschadigde win 95 als 2e schijf in een andere pc geplaatst. Hierop zie ik CAB file's staan. Is het mogelijk om een belangrijk doc hier af te halen.

Groeten
wiel
 
Gewoon kopieren en plakken in een map op je nieuwe schijf, zou moeten lukken.
 
Geplaatst door wiel
ik heb een HD met een beschadigde win 95 als 2e schijf in een andere pc geplaatst. Hierop zie ik CAB file's staan. Is het mogelijk om een belangrijk doc hier af te halen.

Groeten
wiel

Het enige wat er op staat zijn die CAB files? CAB wordt namelijk gebruikt door Microsoft bij setup's van Win9x.

Zie je verder geen mappen als 'mijn documenten' e.d?
 
Geplaatst door wiel
ik heb een HD met een beschadigde win 95 als 2e schijf in een andere pc geplaatst. Hierop zie ik CAB file's staan. Is het mogelijk om een belangrijk doc hier af te halen.

Groeten
wiel

staat er alleen win 95 op( met installfiles/cabfiles),of ook nog bijvoorbeeld word-documenten..etc etc?
 
ik denk dat het 1 seconde heeft gescheelt ( breezer);)
 
De structuur begint met : mijndocumenten, programfiles en win 95. De map win95 bevat : mini, precopy 1 en 2, en de cab files. Omdat de gebruiker van de HD de documenten op het buroblad heeft geplaatst kan ik deze niet vinden.

groeten
wiel
 
Geplaatst door wiel
De structuur begint met : mijndocumenten, programfiles en win 95. De map win95 bevat : mini, precopy 1 en 2, en de cab files. Omdat de gebruiker van de HD de documenten op het buroblad heeft geplaatst kan ik deze niet vinden.

groeten
wiel

Doe eens een zoekopdracht (Windows toets + F) op *.doc op die harde schijf? Of welke extentie diegene ook gebruikt heeft.
 
Helaas niets met de zoekopdracht *.doc. Tijdens het starten van de pc geeft deze aan dat win95 een beschadigd bestand heeft ( niet welke) en geeft zwate beeld. Ik kan wel bij de dos promt danwel op de C: schijf komen. De pc heeft dan geen CDrom ondersteuning om win 95 eventueel dan een herstel installatie te geven. Als ik een opstartdiskette gebruik die het wel mogelijk maakt een CDrom (als dit werkt) te gebruiken wis ik dan al niet de gegevens van C.

wiel
 
probeer gewoon wat wim 1960 zei, en anders gewoon formateren die hap, ( tja.tis niet anders)
 
Tja, gelukkig is het niet voor mezelf. Toch nog een poging. Ik heb de HD weer in de oude pc gezet. Met een opstart diskette de cd benaderd. Hierdoor kan ik scandisk uitvoeren. Een groot aantal bestanden en de dir.structuur worden hersteld. De laatst foutmelding gaat over dat er gegevens in sommige bestanden in elkaar verweven zitten. Dit kan worden hersteld. Tenminste, het stopt hier met de melding dat alles hersteld wordt. Nu weet ik dat er op een of andere manier geinstalleerd kan worden waarbij scandisk genegeerd word.

wiel
 
De HD is opgegeven en inmiddels vervangen voor een nieuwe. Helaas voor de info op oude.

groeten
Wiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan