Win 98 geen herkenning cd-rom videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Berichten
133
Beste hulpverleners,
Net opnieuw win 98 geinstalleerd vanwege een fout bij het opstarten ( hij vroeg om een de A-diskette te verwijderen terwijl er geen inzat) bij deze installatie is de videokaart op standaard vga instellingen komen te staan. De cd-rom leest vervolgens de cd's niet meer (kan te maken hebben met de bootsequence die ik voor de installatie heb veranderd).

Iemand een idee/ oplossing.
Hulp is gaarne welkom

bij voorbaad dank,

Jamez
 
Geeft hij nog wel een CDrom station aan?
Dubbelklik eens op Deze Computer.
Dar zou dan de D: aangegeven moeten staan.
Doe nu de cd er eens in en kijk of je via Deze Computer op je cdrom kan komen.
 
ja, deze ziet hij wel staan. In die zin, als je er een cd in doet geeft hij de melding dat hij die niet kan lezen en vraagt om 'opnieuw' of 'annuleren' . Tevens zit het kleine cd-rom icoontje niet bij de D-schuif wanneer je via deze computer naar deze schijf kijkt.

m.vr.gr
 
mm, het wil nog steeds niet lukken,
Bios alweer naar default settings gebracht, maar om de drivers van de videokaart te installeren moet de cd-rom het weer doen. En die geeft telkens de melding dat het de cd (allerlei al geprobeerd) niet kan lezen
????
bvd
 
Het zou natuurlijk heel toevallig kunnen zijn dat de cd-rom kapot is gegaan.
Maar laten we eerst beginnen met de videokaart, heb je enig idee welk merk en type videokaart er in de pc zit?
Zo ja, dan kan je natuurlijk altijd bij de fabrikant ervan de drivers ophalen.
 
Deze had ik al opgehaald, maar past niet op een normale diskette, gevolg moest toen ff cd-tje branden en kwam er toen achter dat de cd-speler de melding gaf als hierboven beschreven. Ik had win 98 geherinstalleerd en heb toen in de bios lopen rotzooizen om de cd bootable te maken, deze instellingen heb maar weer ff op 'default' gezet om dat 'uit te sluiten'.
 
Ik begrijp hieruit dat de pc niet op het internet kan?

Overigens kan je met Winzip of Winrar de bestanden verdelen over meerdere diskettes.

Anders even op zoek naar een andere cd-rom, kosten tweedehands helemaal niks, sterker nog je kan er hier zo een paar ophalen (gratis)
 
mm, het wil nog steeds niet lukken,
Bios alweer naar default settings gebracht, maar om de drivers van de videokaart te installeren moet de cd-rom het weer doen. En die geeft telkens de melding dat het de cd (allerlei al geprobeerd) niet kan lezen
????
bvd

Hallo.

Je hebt een cd gebrand op een andere pc en heb je die cd ook afgesloten.
Zoniet dan doet hij het niet op een cd speler.
Kijk dus even of je hem afgesloten he en doe dat anders.
Dan zal hij hem wel kunnen lezen.

Groeten Cees.
 
Hallo.

Je hebt een cd gebrand op een andere pc en heb je die cd ook afgesloten.
Zoniet dan doet hij het niet op een cd speler.
Kijk dus even of je hem afgesloten he en doe dat anders.
Dan zal hij hem wel kunnen lezen.

Groeten Cees.


Wat een onzin, een niet afgesloten cd is op iedere pc leesbaar, alleen op een stand alone cd speler niet altijd.
 
Wat een onzin, een niet afgesloten cd is op iedere pc leesbaar, alleen op een stand alone cd speler niet altijd.

geen een cd speler kan een niet afgesloten cd lezen wel een cd brander die kan dat wel.
DUS IS GEEN ONZIN.

Groeten Cees.
 
geen een cd speler kan een niet afgesloten cd lezen wel een cd brander die kan dat wel.
DUS IS GEEN ONZIN.

Groeten Cees.

Dan vraag ik me toch af waarom het bij al die pc's die ik hier krijg wel werkt.....Zou het kunnen zijn omdat jij er vanuit gaat dat er geen UDF reader geïnstalleerd is (volgens mij standaard vanaf win98se)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan